אפשרויות הולמות לטיפול בכאבים דרושות גם עבור ילדים

חוקרים טוענים כי ילדים אכן חווים כאבים אמיתיים ולכן חשוב שיצרני התרופות יכללו ילדים בניסויים המבוצעים בתרופות.

אחד החוקרים, ד”ר Yaster, מסביר כי קיימת אסכולה ישנה הגורסת כי ילדים צעירים אינם חווים כאבים ואינם זוכרים אותם במידה זהה למבוגרים. בפגישה השנתית ה-33 של ה-American College of Clinical Pharmacology הוא מציין כי כל החולים באופן קריטי זכאים לקבלת שיכוך כאבים וקיים חסר במחקרים קליניים במשככי כאבים שנערכו בילדים.

לדבריו, השימוש ברבים ממשככי הכאבים לא נחקר בילדים ולכן לא קיים מידע אודות המינון והשימוש הנכונים. בנוסף, משככי כאבים רבים שהיו עשויים להועיל אינם מיוצרים באופן המתאים לשימוש בילדים, כמו הכנות נוזליות.

הוא מסביר כי למרות שהרופאים מודים כי הטיפול בכאבים עבור ילדים משתפר, חלק מהמיתוסים הישנים עדיין עומדים בעינם. הוא מביא כדוגמא את הפרוצדורה השכיחה של מילת הזכרים, שעדיין מבוצעת באופן נרחב ללא אילחוש, למרות שבאחד המחקרים נמצא ש-20 מהילדוים הזכרים שקיבלו את האילחוש ישנו במהלך ביצוע הפרוצדורה לעומת 10 הילודים שלא קיבלו את האילחוש, שבכו וצעקו ונמדדו בהם עליות בקצב הלב ובלחץ הדם. ילודים אלה הגיבו לכאב, לטענתו.

מחקר אחר הראה כי בילודים שעברו מילה ללא אילחוש נמצאו תגובות מוגברות לכאבים גם כעבור 6 חודשים מביצוע הפרוצדורה.

החוקר מציין כי מבוגרים החולים בסרטן זקוקים לתרופות בשל הסרטן עצמו, ואילו ילדים זקוקים לתרופות בעיקר בשל הכאב הכרוך בפרוצדורות. בנוסף, לרופאים נטיה לרשום תרופות נגד כאבים על-פי הדרישה, אולם במידה שהתרופות ניתנות בהזרקה, פחות סביר שהילדים יבקשו אותן. מה הם הסיכויים שילד יבקש זריקה נוספת, הוא שואל, ועם זאת, כאשר הכאב מופיע קשה הרבה יותר להתמודד עימו.

ד”ר Yaster אומר כי גם הרופאים וההורים הססנים באיפשור שימוש במשככי כאבים המבוקרים על-ידי החולה כאשר מדובר בילדים, כאשר לחיצה על כפתור יכולה לספק הקלה. הוא טוען כי בקרב אוכלוסית החולים שלו נמצא כי כבר בגיל 4 שנים היו הילדים מסוגלים לספק לעצמם את התרופות. לדבריו, ילדים המשחקים בנינטנדו או במשחקי וידאו אחרים יכולים ללחוץ על כפתור בכדי להקל על כאביהם.

השערוריה, לטענתו, הינה כי נראה שרק כאשר עומד לפוג תוקף הפטנט של התרופה עורכים היצרנים מחקרים הנוגעים לשימוש בתרופה בקרב ילדים.

ד”ר Reidenberg, רופא אחר שמסכים עם הדברים, מציין כי היצרנים אינם משקיעים מספיק בביצוע מחקרים בילדים, שכן בעוד תרופה עשויה לשמש מיליונים של חולים מבוגרים, היא יכולה לשמש רק בכ-50,000 ילדים חולים.

הוא מסכם כי השימוש בתרופות המשמשות בילדים צריך להבדק בקרב ילדים וכי ילדים נושאים לעיתים קרובות בעול של בעיות הבטיחות בשימוש בתרופה, אך אינם קוצרים אף אחד מהיתרונות הגלומים בשימוש בה. 

לידיעה ב-doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה