משפחה

שילוב של אימון אירובי ואימון לחיזוק השרירים בנשים הסובלות ממחלת לב איסכמית (Chest)

ממחקר חדש עולה ששילוב של אימון אירובי ותרגילי חיזוק לשרירים עדיף על פני אימון אירובי בלבד בנשים מבוגרות הסובלות ממחלה של העורקים הקורונרים (CAD).

במחקר השתתפו 18 נשים שסבלו מ-CAD (בנות 60 עד 80), כולן בצעו אימון אירובי שכלל הליכה על הליכון ורכיבה על אופני כושר וחלקן בנוסף עברו אימון לחיזוק שרירי הידיים והרגליים. כל הנשים ביצעו 3 אימונים בשבוע כל אימון בן 30 דקות למשך 8 שבועות.

בתום התקופה מצאו החוקרים שלא היה הבדל משמעותי בין הקבוצות מבחינת השיפור במרחק ההליכה המקסימלי ב-6 דקות, בחוזק שרירי הרגליים או באיכות החיים הרגשית והכללית.

לעומת זאת, מבחינת חוזק שרירי הידיים ואיכות החיים הפיזית והסוציאלית חל שיפור בקרב קבוצת האימון המשולב ולא בקרב קבוצת האימון האירובי בלבד.

החוקרים סיכמו שעל נשים מבוגרות הסובלות מ-CAD לבצע אימון אירובי וחיזוק שרירים על מנת להשיג את השיפור האופטימלי בכושרן הגופני. “שיפור הכושר הגופני עשוי להיות הגורם שיכריע האם בעתיד הקרוב שלאחר האוטם, האשה תהיה עצמאית או שתאלץ לשהות במוסד סיעודי” הם הוסיפו.

מאמר מערכת שהתיחס למחקר הצביע על הבעיתיות בגודלו הקטן של המדגם ועל העדר ניטור של התפקוד הסיסטולי והדיאסטולי של הלב או כימות של האיסכמיה המיוקרדיאלית. “למרות זאת יש לשבח את הכותבים על המידע שעשוי לסייע בתוכניות שיקום הלב לאחר התנסות בקבוצות גדולות יותר של נבדקים ולמשך תקופות מעקב ארוכות יותר” הם הוסיפו.

Chest. 2004;126:1009-1010, 1026-1031

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה