משפחה

צריכה גבוהה של חומצה פולית מפחיתה את הסיכון של נשים לסבול מיתר לחץ דם

ממחקר חדש עולה שנשים הצורכות 800 מיקרוגרם ליום או יותר של חומצה פולית נמצאות בסיכון נמוך יותר לסבול מיתר לחץ דם בהשוואה לנשים שצורכות כמויות נמוכות יותר.

הממצאים מבוססים על נתוניהן של 62,260 נשים (בנות 43 עד 70) שהשתתפו ב- Nurses’ Health Study Iועל אלו של 93,043 נשים (בנות 26-46) מה- Nurses’ Health Study II. בתחילת כל מחקר אף אחת מהנשים הללו לא סבלה מיל”ד.

המשתתפות מילאו כל שנתיים שאלונים לגבי הדיאטה שלהן, לגבי אופן הכנת המזון והרגלים בריאותיים הכוללים נטילת ויטמינים. כמו כן דיווחו המשתתפות באופן עצמאי על לחץ דמן בכל תקופה. המעקב נמשך בממוצע 8 שנים.

החוקרים מצאו שהצריכה הממוצעת של חומצה פולית (הן מהמזון והן מתוספים) היתה כ-250 מיקרוגרם ליום. מניתוח הנתונים עולה שבקרב הנשים הצעירות (מה- Nurses’ Health Study II) אלו שצרכו 800 מיקרוגרם של חומצה פולית ליום או יותר נהנו מסיכון נמוך ב-29% לסבול מיל”ד בהשוואה לאלו שצרכו 200 מיקרוגרם או פחות ליום. בקרב הנשים המבוגרות יותר, ההבדל עמד על 13% לטובת הנשים שצרכו את הכמויות הגבוהות.

החוקרים התקשו להסביר את ההבדל בהשפעת החומצה הפולית בין הנשים הצעירות לבוגרות. הם שיערו שבעת מתן תוספי החומצה הפולית כבר חלה ירידה באלסטיות של כלי הדם (בנשים המבוגרות).

עוד הם ציינו שכמעט בלתי אפשרי להגיע לכמויות הגבוהות של חומצה פולית בהסתמך על הדיאטה בלבד ושהרוב המוחלט של הנשים שצרכו את המינון הגבוה (800 מיקרוגרם ליום ויותר) נטלו תוספים.

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה