משפחה

ירידה בסיכון לשברים בחוליות נשמרת גם לאחר הפסקת נטילת teriparatide בקרב נשים בגיל הבלות הסובלות מאוסטיאופורוזיס (Arch Intern Med)

teriparatide (הוא הורמון פארא-תירואיד רקומביננטי אנושי [1-34]) מפחית את הסיכון לשברים בקרב נשים בגיל הבלות הסובלות מאוסטיאופורוזיס. במחקר זה נבדקה הבטיחות ושכיחות השברים החדשים בחוליות לאחר הפסקת הטיפול ב-teriparatide.

מחקר זה הוא מחקר מעקב של ה-Fracture Prevention Trial (ה-FPT), מחקר אקראי ומבוקר על-ידי פלצבו שנערך בנשים בגיל הבלות הסובלות מאוסטיאופורוזיס ונוטלות teriparatide (במינון של 20µg או 40µg) פעם ביום במהלך תקופה ממוצעת של 18 חודשים. יותר מ-90% מהנבדקות שהשלימו את מחקר ה-FPT המשיכו גם למחקר המעקב (1262 נבדקות). המעקב לא היה סמוי בקרב החוקרים ובקרב המטופלות בנוגע לקבוצת הטיפול המקורית של כל משתתפת. הנשים קיבלו טיפול רפואי סטנדרטי, כולל טיפול נבחר בתרופות נגד אוסטיאופורוזיס. הופעת שברים חדשים בחוליות נקבעה באמצעות דרוג סמי-כמותי של תצלומי הרנטגן של ה-lateral thoracic lumbar spine שהתקבלו לאחר 18 חודשים מסיום מחקר ה-FPT.

במהלך מחקר המעקב, עמדו שיעורי הירידה בסיכון לשברים הקשורה לקבלת טיפול קודם ב-teriparatide במינון של 20µg או של 40µg על ערכים של 41% (ערך P = .004) ושל 45%(ערך P = .001), בהתאמה, בהשוואה לקבלת פלצבו. הירידה האססולוטית מתחילת ניסוי ה-FPT ועד לבדיקת המעקב כעבור 18 חודשים מסיום המחקר עמדה על ערך של 13% בשני המינונים. תרופות נגד אוסטיאופורוזיס נצרכו על-ידי 47% מהנשים במהלך תקופת המעקב, כשהשימוש היה רב יותר בקרב נבדקות שהיו בקבוצת הפלצבו במהלך המחקר (P = .04).הגנה קבועה נגד שברים נצפתה בקבוצה שקיבלה בעבר טיפול ב-teriparatide. אנליזת Post hoc מראה גם שטיפול ב-teriparatide הפחית באופן ניכר את הסיכון המוגבר להתרחשות שברים עוקבים בקרב נשים שסבלו משבר במהלך תקופת מחקר ה-FPT (ערך P = .05).

החוקרים מסיקים כי הירידה בסיכון לשברים בחוליות בשל מתן טיפול ב-teriparatide ממשיכה להתקיים לפחות 18 חודשים לאחר הפסקת הטיפול.

Arch Intern Med. 2004;164:2024-2030.

לתקציר הידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה