משפחה

תינוקות והוריהם נמצאים בסיכון גבוה ללקות בגסטרואנטריטיס זיהומית המועברת על ידי אחד מבני הבית

ממחקר חדש עולה שתינוקות והוריהם נמצאים בסיכון מוגבר להדבק בגסטרואנטריטיס זיהומית מבני ביתם.

גסטרואנטריטיס זיהומית המועברת בין בני הבית- household-transmitted infectious gastroenteritis, היא מהגורמים השכיחים לשלשולים שאינם מדווחים ושכיחותה המדויקת אינה ידועה.

ממחקר חדש עולה שתינוקות נמצאים בסיכון גבוה במיוחד להדבק במחלה. שיעור ההדבקה בקרב בנים עד גיל שנתיים עמד על 47% מהאוכלוסיה לעומת 30% בקרב הבנות באותם הגילאים. בהשוואה לכך, עמד שיעור ההדבקה בקרב גברים ונשים בני 18 ומעלה על 11% ו-5.5% בהתאמה.

החוקרים עקבו אחר בני הבית של החולים שסבלו מגסטרואנטריטיס זיהומית במשך 3 חודשים ותיעדו הופעתם, משכם ואת הסימפטומים של מקרי שלשול חריף והקאה שהתרחשו במהלך המעקב.  

מניתוח הנתונים נמצא עוד שגורם הסיכון העיקרי להדבק בגסטרואנטריטיס מאחד מבני הבית היה הורות לתינוק אשר סבל מהמחלה. החוקרים ציינו שגם שינה באותה מיטה עם חולה או מחלה הכוללת הקאות קשות היו גורמי סיכון להדבקה.

בקרב 26% מ-938 הבתים שנמצאה בהם הדבקה בגסטרואנטריטיס בין בני הבית היה לפחות מקרה אחד של הדבקה משנית (ארוע נוסף של שלשול או הקאה שהופיע לפחות יומיים לאחר תחילת המחלה הראשונית או לכל היותר 5 ימים לאחר שחלפו הסימפטומים שלה בקרב אחד מבני הבית האחרים).

משך הזמן הממוצע שהמחלה נמשכה היה 9 ימים (בין 5 ל-38).

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה