משפחה

מתן מעכבי ACE אחרי רה-וסקולריזציה מועיל בחולים המצויים בסיכון נמוך (Am Heart J)

מעקב נרחב ואורך טווח אחר חולים במחקר ה-APRES מעיד כי מתן מעכב angiotensin-converting enzyme (הוא ACE) לאחר רה-וסקולריזציה עשוי לשפר את ההישרדות ולמנוע אישפוז בשל כשל לבבי אפילו בקרב חולים המצויים בסיכון נמוך.  

החוקר הראשי, ד”ר Kjoller-Hansen, מסביר כי הממצאים מדגימים קשר בין הפחתה בשיעור התקפי הלב האקוטיים (AMI), בשיעור מקרי הכשל הלבבי ובמקרי ה-left ventricular remodeling לבין מתן טיפול ב-ramipril, יחד עם שיפור שיעור ההשרדות ושיעור ההשרדות ללא אשפוז בשל כשל לבבי בחולים אלה.

במחקר עיכוב ה-ACE נמצאו יתרונות למתן ramipril לאחר ביצוע השתלת מעקף של עורק קורונרי (הוא CABG) או התערבות קורונרית כלשהי דרך העור בחולים ללא היסטוריה של התקף לב, ללא כשל לבבי הסובלים מבעית תפקוד מתונה עד בינונית של החדר השמאלי. באנליזה הנוכחית בדקו החוקרים האם היתרונות כוללים ירידה בסיכון לתמותה בשל בעית לב ובשיעור האשפוזים בשל כשל לבבי במהל ךהמחקר ולאחריו.

159 החולים חולקו באקרי לקבלת ramipril או פלצבו לאחר ביצוע CABG או התערבות קורונרית דרך העור בין השנים 1994-1996 ונערך אחריהם מעקב לתקופה ממוצעת של 5.8 שנים, עד לשנת 2001.

החולים בקבוצה שקיבלה ramipril נמצאו בסיכון מופחת לתמותה בשל ארוע לבבי או לאשפוז בשל כשל לבבי במהלך תקופה בת 4 שנים לאחר מתן הטיפול. חזאים בלתי תלויים של נקודות הסיום במחקר היו הגדלה של חדר שמאל או שילוב של התקף לב אקוטי עם כשל לבבי או אי-תפקוד של החדר השמאלי. נטילת ramipril הפחיתה את הסיכון לשני חזאים אלה.

החוקרים מציינים כי שינוי באינדקס נפח החדר השמאלי בסוף הסיסטולה (ESVI) לאחר רה-וסקולריזציה חזה את התוצאה בחולים.

המחקר לא מצא השפעה של מתן ramipril בעת סיום תקופת המעקב כעבור 6.9 שנים. החוקרים מציינים כי יתכן שהיה חסר כוח סטטיסטי לזיהוי תוצאה כזו או שהשפעת התרופה פחתה עם הזמן.

Am Heart J 2004;148:475-480.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה