משפחה

תוצאות ניתוח לתיקון המסתם המיטרלי בחולים הסובלים מקרדיומיופתיה מורחבת (Journal of Cardiac Surgery)

ממחקר חדש עולה שתיקון המסתם המיטרלי עשוי להוות פתרון יעיל לטיפול בחולים הסובלים מקרדיומיופתיה ומאי ספיקה של המסתם המיטרלי (MR).

MR הינו סיבוך ידוע של קרדיומיופתיה חמורה, סיבוך הקשור בפרוגנוזה רעה ונובע מהתרחבות של טבעת המסתם. בד”כ החולים הללו טופלו תרופתית באמצעות משתנים ותרופות המפחיתות את ה- afterloadובאמצעות ניתוח לתיקון מסתם, אך בשתי הדרכים ההשרדות של החולים שסבלו מ-MR ומאי ספיקת לב לטווח הארוך היתה נמוכה.

במחקר הפרוספקטיבי השתתפו 200 חולים שסבלו מקרדיומיופתיה ומ-MR חמור אשר עברו ניתוח לתיקון המסתם המיטרלי בו נעשה שימוש בטבעת המקטינה את פתח המסתם אפילו מעבר לקוטרו התקין (overcorrecting annuloplasty ring).

החוקרים דיווחו על מקרה אחד של תמותה במהלך הניתוח ועל 8 חולים נוספים שמתו במהלך 30 הימים הראשונים שלאחריו (שיעורי תמותה נמוכים). כמו כן דיווחו החוקרים על 26 חולים שנפטרו בטווח הארוך.

שיעורי ההשרדות לשנה ,שנתיים ול-5 שנים בעקבות הניתוח עמדו על 82%, 71% ו-52% בהתאמה.

ה- NYHA class הממוצעת של החולים השתפרה לאחר הניתוח מ-3.2 ל-1.8. בקרב כל החולים חל שיפור ב- ejection fraction, בתפוקת הלב ובנפח הדיאסטולי של חדר שמאל.

“כל השינויים הללו סייעו בשיקום הגאומטריה של עלי המסתם” סיכמו החוקרים והוסיפו שמהמחקר עולה שתיקון של המסתם המיטרלי הוא ניתוח בטוח ויעיל לתיקון MR המציע אופציה חדשה לטיפול ב-MR ובקרדיומיופתיה סופנית.

Journal of Cardiac Surgery Vol 19 (5) Page 396  – September 2004

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה