משפחה

אלרגיות למזון שכיחות יותר בילדים שעברו פרוצדורות ברפואת אאג

חוקרים מצאו כי שיעור האלרגיות למזון בקרב ילדים העוברים פרוצדורות הקשורות לרפואת אף-אוזן-גרון (ENT) גבוה פי 2 מהשיעור באוכולוסיה הכללית.

התוצאות הוצגו על-ידי אחת החוקרות, ד”ר Bhombal, בכנס שנתי של האקדמיה האמריקאית לרפואת אא”ג.

במחקר השתפו 242 חולים מתחת עד גיל 18 שנים שעברו פרצדורת ENT במהלך השנתיים האחרונות. הפרוצדורות שנכללו היו מיקום צינוריות myringotomy בי-לטרליות (BMT), מיקום BMT יחד עם adenoidectomy, ביצוע adenoidectomy בלבד, או BMT יחד עם adenoidectomy ועם כריתת שקדים.

דגימות סרום נותחו לבדיקת עליה כללית בנוגדני IgE כמו גם לבדיקת הימצאות נוגדני IgE ספציפיים לאנטיגנים שונים: חלב, ביצים, בשר ואלרגנים סביבתיים. בנוסף תועד כל דיווח אודות היסטוריה של אלרגיה בחולה או במשפחה.

החוקרים לא פסלו מן המחקר ילדים הסובלים מחסר חיסוני מתון, אך פסלו את השתתפותם של ילדים שהוריהם התנגדו לביצוע בדיקות האלרגיה.

הגיל הממוצע של הנבדקים היה 4.7 שנים.

בקרב 242 הנבדקים, עמדה שכיחות האלרגיה לחלב על ערך של 10.7%, שכיחות האלרגיה לביצים עמדה על ערך של 5.0%, והשכיחות הכללית של אלרגיה למזון עמדה על ערך של 14.9%.

מחקר קודם הראה כי אלרגיה לחלב משפיעה על כ-2.5% מהילודים, כשנוגדני IgE מעורבים ב-1%. שכיחות מקרי האלרגיה לביצים מוערכת ב-1.6%-2.6%.

החוקרת מסבירה כי לא הוכח קשר סיבתי בין שכיחות מוגברת של אלרגיה למזון לבין ילדים שעברו פרוצדורות ENT, אך המחקר הנוכחי מעיד כי כדאי לבדוק את הנושא בילדים ובפעוטות אלה.

היא מוסיפה כי אבחון וטיפול באלרגיות אלה, המהוות אטיולוגיה אפשרית לבעיות ה-ENT, יסייעו בטיפול בילדים אלה ועשויים אף למנוע את הצורך בפרוצדורות ניתוחיות נוספות בעתיד.

לידיעה ב-doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה