הקשר בין צריכת מזונות שונים לבין בריאות נפשית (Nut J)

מחקר שפורסם לאחרונה בודק את צריכת המזון והחומרים המזינים בקרב נבדקים הסובלים ממצבי דיכאון, חרדה ומנדודי שינה כאינדקסים לבריאות נפשית לקויה.

במחקר נכללו 29,133 גברים מעשנים בגילאי 50-69 שנים שהשתתפו במחקר מבוקר באמצעות פלצבו שנערך בין השנים 1985-1988 ובדק האם צריכה מוספת  Alpha-Tocopherol ו-Beta-Caroteneמסייעת במניעת סרטן ראות.בתחילת הניסוי מילאו 27,111 גברים שאלונים בנוגע להיסטוריה התזונתית שלהם. באמצעות השאלונים חושבו צריכות המזונות והאלכוהול וכמויות חומרי המזון השונים. השאלונים שעסקו ברקע של הנבדקים ובהיסטוריה הרפואית שלהם כללו 3 סימפטומים העוסקים בבריאות נפשית, חרדה, דיכאון ונדודי שינה שנחוו בארבעת החודשים האחרונים.

צריכות אנרגטיות גבוהות יותר נמצאו בקרב גברים שדיווחו על חרדה או על מצב רוח דיכאוני, והנבדקים שדיווחו על סימפטומים כאלו גם צרכו יותר אלכוהול. בנבדקים שדיווחו על חרדה או על מצב רוח דיכאוני נמצאה צריכה גבוהה יותר של חומצות שומן מסוג אומגה-3 ומסוג אומגה 6.

החוקרים מציינים כי הממצאים אינם תואמים לדיווחים קודמים שהתקבלו אודות השפעות חיוביות של חומצות שומן מסוג אומגה-3 על מצב הרוח.  

Nutrition Journal 2004, 3:14

לתקציר הידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה