משפחה

הקשר בין כושר גופני ו-BMI למחלות וארועים קרדיווסקולרים בנשים (JAMA)

ממצאיו של מחקר ה-WISE מצביעים על כך שכושר גופני קשור בקרב נשים לסיכון נמוך לסבול ממחלת לב איסכמית ומתוצאותיה.

במחקר ה- Women’s Ischemia Syndrome Evaluation (WISE) השתתפו 936 נשים אשר מצבם הקליני הכתיב ביצוע אנגיוגרפיה קורונרית. המשתתפות נכנסו למחקר בין השנים 1996-2000 ונשארו במעקב למשך 3.9 שנים בממוצע. גילן הממוצע של המשתתפות היה 58.

החוקרים מצאו ש-76% מהן סבלו מעודף משקל (BMI גבוה מ-25), ב-70% הכושר הגופני היה נמוך ו-39% סבלו מהיצרויות משמעותיות בעורקים הקורונרים (חסימה של מעל 50%).

במהלך המעקב סבלו 337 מהנשים (38%) מארוע קרדיווסקולרי, 118 (13%) סבלו מארוע חמור ו-68 (8%) נפטרו.

נשים הסובלות מהשמנת יתר נמצאו בסיכון מוגבר לסבול ממחלת עורקים קורונרית (CAD) אך לאחר התחשבות בגורמי סיכון אחרים, לא ה-BMI ולא מדדים של השמנה בטנית נמצאו קשורים באופן מובהק להיצרויות משמעותיות בעורקים הקורונרים או לארועים קרדיווסקולרים.

לעומת זאת, לנשים שהכושר והתפקוד הפיזי שלהן היו נמוכים היה סיכון מוגבר לסבול מ-CAD ומהיצרויות משמעותיות בעורקים הקורונרים (מובהק סטטיסטית). כמו כן נמצא שעליה במדדים של פעילות פיזית היתה קשורה בירידה בסיכון לאירועים קרדיווסקולרים חמורים במהלך תקופת המעקב.

החוקרים הסיקו מהממצאים שבקרב הנשים אשר עוברות אנגיוגרפיה קורונרית עקב חשד למחלה איסכמית, לאלו שדיווחו על כושר גופני גבוה היו פחות גורמי סיכון ל-CAD, עדות ל-CAD באנגיוגרפיה נמצאה אצן בשכיחות נמוכה יותר והן סבלו פחות מארועים קרדיווסקולרים הקשורים למחלה. השמנה לעומת זאת לא היתה קשורה באופן עצמאי לאותן התוצאות. 

JAMA. 2004 Sep 8;292(10):1179-87

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה