משפחה

לקולונוסקופיה שיעור החמצות נמוך בגילוי סרטן המעי הגס (Gastroenterology)

חוקרים מדווחים כי החמצת גילוי של סרטן המעי הגס מצד ימין מתרחשת בכ-4% מהחולים העוברים קולונוסקופיה בסביבה הקלינית הסטנדרטית.

לכן, אומרת בראיון החוקרת הראשית, ד”ר Rabeneck, על הרופאים המבצעים בדיקות קולונסקופיה ליידע את החולים כי ישנו סיכוי קטן כי גילוי הסרטן יוחמץ.

החוקרים מציינים כי שיעורי ההחמצות ידועים במרכזי קולונוסקופיה אקדמאיים ובמרכזים מיוחדים אחרים. אך שיעור ההחמצות במסגרת הטיפול הרפואי הרגיל איננו מוכר.

בכדי לחקור זאת בחנו החוקרים מידע שנאסף אודות 4920 תושבי אזור Ontario בקנדה שבהם אבחנה חדשה של סרטן מעי גס בצד ימין, והם אושפזו לביצוע הסרתו בניתוח.

הסרטן התגלה באמצעות קולונוסקופיה ב-96% מהמקרים. אולם, ב-105 חולים (4%) שעברו בדיקת קולונוסקופיה בתוך 6-36 חודשים מזמן האישפוז, נראו הממצאים נורמליים.

החוקרים מציינים כי הממצאים ניתנים להשוואה לאלו שהתקבלו במחקר שנעשה בבתי חולים ב-Indiana שמצא שיעור החמצה של 5%. אולם, מחקר אחר מעיד על שיעור של 0.5%. שוני זה, מציעים החוקרים, עשוי לנבוע ממגוון גורמים החל במיומנות האנדוסקופיסט ועד לבירור לא מלא של תוצאות הבדיקה.

לסיכום, מדגישה החוקרת הראשית כי על החולים להיות מודעים לחזיבות מילוי ההנחיות הניתנות להם לפני ביצוע קולונוסקופיה: להמנע מאפשרות לשאריות חומרים המקשים על גילוי אי-תקינויות העלולות להמצא.

Gastroenterology 2004;127:452-456.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה