משפחה

שימוש בתמיסת חומצות אמינו איזוטונית לעירוי דרך צנתר לעורק הטבור מפחיתה המוליזה (Pediatrics)

ממחקר חדש עולה ששימוש בתמיסת חומצות אמינו איזוטונית לעירוי בטוח יותר וקשור במצב תזונתי טוב יותר מאשר שימוש בתמיסת סליין היפוטונית בתינוקות חולים מאד הזקוקים לקטטר בעורק הטבור.

החוקרים ציינו ששימוש בתמיסת Normal saline (NS) קשור בהעמסת נתרן עודף, דקסטרוז עלול לגרום לאגלוטינציה והיפרגליקמיה ותמיסה היפוטונית להמוליזה.

במחקר הנוכחי נבדקו ילודים ששקלו 1,500 גרם או פחות. 22 מהם הוצבו בקבוצת הבקרה וקיבלו את הטיפול הסטנדרטי (0.25 NS) ו-22 נוספים קיבלו תמיסת חומצות אמינו איזוטונית (חא”א) ו-0.5 NS. המחקר נמשך בין 2.5 ל-8 ימים.

החוקרים מצאו שלאורך כל המחקר שיעור ההמוליזה היה גבוה יותר בקרב הילודים בקבוצת הבקרה (מובהק סטטיסטית).

גם הסבילות לגלוקוז היתה טובה יותר בקרב הקבוצה שקיבלה תמיסת חא”א כאשר הילודים בקבוצה זו קיבלו תזונה שהכילה בממוצע 51 kcal/kg/day ממקור לא חלבוני לעומת ממוצע של 44 kcal/kg/day ממקור לא חלבוני בקבוצת הבקרה (ניתן בימים 4 ו-6).  גם מבחינת החלבונים בתזונה ניתן היה להגיע לממוצע קלוריות גבוה יותר בקבוצת המחקר.

החוקרים המליצו, על סמך הממצאים, על השימוש בתמיסת חא”א לעירויים בקרב אוכלוסיה זו מכיוון שהיא מאפשרת מתן מוקדם של יותר חלבונים וגלוקוז בתזונה וגורמת לפחות המוליזה מאשר תמיסת סליין היפוטונית.

Pediatrics 2004;114:377-383

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה