משפחה

מרכז רפואי שיבא מדווח על שימוש בטכנולוגיה חדישה לאיבחון אי ספיקת לב ומחלות מסתם אבי העורקים

מבי”ח שיבא נמסר על הכנסה לשימוש של מיכשור חדשני. מיכשור זה הוא MRI המאופיין במגנטים חזקים במיוחד המסוגלים לקלוט ולהציג תמונה מהירה וברורה של פעילות הלב. למכשיר יכולת לאבחן ולהדגים אי ספיקת לב ופגמים במסתם אבי העורקים.


במרכז הרפואי “שיבא” גאים להשיק, לראשונה בארץ, מכשיר תהודה מגנטית של הלב (MRI- EXCITE ) ראשון בסוגו

הטכנולוגיה החדישה מאפשרת בין השאר סריקת לב בחיתוכים מהירים ביותר בהתאם לפעילות הלב, ומאפשרת גילוי החל ממומי לב בתינוקות ועד פתולוגיות נרכשות אחרות בלב שלא היו ניתנות לגילוי בטכנולוגיות קיימות

המכשיר החדש מתוצרת GE שנכנס לשימוש בחודשים אלה במכון הדימות במרכז הרפואי “שיבא”, מאפשר לראשונה סריקת לב באיכות שלא ניתן היה לקבלה בעבר: “כיוון שהלב נמצא בפעילות מתמדת”, מסביר פרופ’ יצחק יעקב, מנהל אגף הדימות בשיבא, “הטכנולוגיה שהייתה קיימת עד כה לא הצליחה להביא לסריקה של כלל הפעילות במהירות הנדרשת. הפיתוח החדשני מאפשר הפקת תמונות של סריקת הלב בחיתוך מהיר של יותר מ- 20 תמונות לשנייה(!), ןע”י כך לקבל סרטים המדגימים את תנועת הלב מכל זוית רצויה.”

המערכת החדשה הינה בשורה גדולה במיוחד לחולים עם מומים מולדים בלב ובכלי הדם הגדולים: בעולם המערבי המכשיר מהווה תחליף לצינטור לב בחולים אלה לפני ובמעקב אחרי תוצאות הניתוח לתיקון המום.

המכשיר גם מאפשר גילוי ואיבחון טוב יותר של גידולים בלב או בצמוד לו, איבחון ואיפיון טוב יותר של מחלות נרכשות של שריר הלב וקרום הלב.

יש להדגיש שמדובר בבדיקה לא חודרנית שלרב אינה דורשת הזרקת חומר ניגוד (אפילו לא בוריד ביד), ושאינה כרוכה בחשיפת הנבדק לקרינת רנטגן המסוכנת לגוף. לאורך כל זמן הבדיקה החולה שוכב נינוח ויכול לשמוע מוזיקה או רדיו לפי בחירתו… את שאר העבודה עושים המכשיר והמחשבים המתקדמים.

לאור התפתחות הטכנולוגיה האמורה ע”י חברת GE נכנס ביה”ח לעידן חדש בו שופרה יכולת אבחון מחלות לב, כשהנהנים האמיתיים יהיו החולים – כך שפעולות אבחנתיות קשות וכואבות יוחלפו באבחון לא פולשני ולא כואב המסוגל לגלות באופן מדויק, ברור ומהיר פתולוגיות, ולאפשר טיפול מוקדם ויעיל יותר.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה