Textile Dermatitis בחולים עם סנסיטיזציית מגע בישראל: 4 שנות מעקב (J Eur Ac Dermatol Venereol)


השכיחות של דרמטיטיס בתגובה למגע עם בגדים אינה ידועה, אולם מחקרים הדגימו עלייה בשכיחות הבעיה.

החוקרים בדקו 644 חולים שהופנו לבירור של contact dermatitis, ונחשדו כסובלים מ- textile allergic contact dermatitis (ACD). כל החולים עברו בדיקת טלאים סטנדרטית, textile colour and finish series (TCFS), ולעיתים בדיקה עם חלקי ביגוד.

12.9% מהחולים סבלו מתגובה אלרגית לצבעים ו/או לרזינים. מתוכם, ל- 52% היתה תגובה חיובית למבחן טלאי של textile dye allergens, ל- 33.7% תגובה חיובית ל- formaldehyde and textile finish resins, ול- 14.4% תגובה לשתי הסדרות.

התגובות הנפוצות ביותר היו ל- Disperse Blue (DB) 124 (30.6%), DB 106 (27.0%), ול- DB 85 (8.1%), ובסדרת הרזינים ל- melamine formaldehyde ול- ethyleneurea melamine formaldehyde. נרשמו תגובות גם לאלרגנים בסדרה הסטנדרטית כולל nickel sulphate, potassium dichromate ועוד.

המופע הנפוץ היה של דרמטיטיס כרונית, אולם הופיעו גם צורות פרוריטיות, היפרפיגמנטריות, פפולו-פוסטולריות, וצורות אטיפיות דוגמת erythema multiforme-like, nummular-like lesions ועוד שנצפו ב- 24.4% מהמקרים, ורק בתגובה לאלרגני צבע.

הנגעים הופיעו באזורי מגע אופייניים כגון הגו והגפיים, וכן בידיים, בפנים, באברי המין ובכפות הידיים.

יש להיות ערים למופעים אטיפיים במקרים של רגישות לביגוד, ומומלץ לבצע בדיקה לאלרגנים הנפוצים DB 106 ו- DB 124 ובמקביל גם לאלרגנים אחרים מקבוצת ה-textile dyes and resin, מסכמים החוקרים.

Journal of the European Academy of Dermatology & Venereology
Volume 18 Issue 5 Page 531  – September 2004

לידיעה המלאה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה