משפחה

האם רה-סיכרוניזציה של חדרי הלב היא cost effective ? (מתוך ה- Annals of Internal Medicine )

ע”פ ניתוח כלכלי רפואי זה הטיפול באמצעות רה-סיכרוניזציה של חדרי הלב בחולי אי ספיקת לב עם QRS ארוך, מניב תוצאה של תוספת עלות בסך של 106,000 $ הנדרשים להשגת שנת חיים מתואמת איכות חיים (QUALY ) אחת, בהשוואה לטיפול רפואי מקובל.

ע”פ החוקרים זוהי תוצאה מקובלת ודומה לתוצאות של התערבויות מקבילות ברפואה. (אם כי מקובל להניח יעילות כלכלית רפואית סבירה לתוצאה הנמוכה מתוספת עלות של 50,000 $ ל-QUALY , ויעילות כלכלית רפואית טובה מאוד להתערבויות שתוספת העלות שלהן ביחס לטיפול המקובל מיניבות יחס הנמוך מ-20,000 $ ל-QUALY ).

המחברים שמאמרם מוצג כעת במהדורה האלקטרונית המוקדמת של Annals of Internal Medicine הריצו מודל מרקוב שהשווה בין טיפול מקובל לטיפול ברהסיכרנוניזציה חדרית, תוך שהוא משקלל תוצאות של עלויות טיפול ותוחלת חיים ואיכות חיים לאורך יתרת חיי המטופלים. הבסיס להנחות המודל באשר לשיעור אישפוזים ותמותה הוא סקירת מחקרים השוואתיים שזכו לפרסום. 

העלויות חושבו בהתאם לאלו המקובלות במערכת הבריאות האמריקאית. חישוב העלויות היה מנקודת ראות מערכת הבריאות.

הטיפול הרפואי המקובל השיג תוצאה של  2.64 QUALYS ועלות טיפול ממוצעת (לתוחלת חיים נותרת של המטופל) של כ-34,400 $ .

לעומת טיפול זה כאמור, תוספת העלות שנדרשה כדי להשיג QUALY נוסף הייתה 107,800 $. תוצאות המודל היו רגישות לשינויים שנבחנו במבחני רגישות.

בהערות העורכים המתייחסות למאמר זה מדגישים העורכים את מגבלת המחקר המתבססת על הנחות המחברים אשר שינויים בהן עלולות לגרום לשינוי משמעותי בתוצאות.

לעיון במאמר/אבסטרקט

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה