משפחה

תמותה בינקות המוקדמת קשורה לנזק מוחי במהלך העוברות (Arch Disease Childhood)

מחקר גדול שנערך ב-137 ילודים שנפטרו בסקוטלנד לאורך ץקופה בת שנתיים חושף כי רובם סבלו מנזק מוחי שהתרחש במהלך ההריון.

המחקר לא הצליח למצוא אינדיקטורים שיכלו לחזות את היוולדו של תינוק שאיננו בריא באמהות או בהריונות ובלידות.

הממצאים צפויים לסייע להורים ולרופאים שחשים שהיה עליהם להבחין בבעיות לפני הלידה או במהלכה, ואף להקטין את ההליכים המשפטיים המופעלים כנגד רופאים ומיילדות בשל השגחה כושלת במהלך ההריון והלידה.

החוקר הראשי, פרופ’ McIntosh, מסביר כי ידוע שרק ב-10% מהתינוקות שנפטרים בתקופת הינקות מזוהות בעיות המחייבות התערבות רפואית בהולה וטיפול מיוחד בילוד במהלך הלידה. הוא מוסיף כי תמיד היתה חרדה שאנו מחמיצים סימנים חשובים ב-90% הנותרים ושאופן ניהול הלידה רשלני מבחינה כלשהי.

הוא מסביר כי במחקר עצום זה בוצעו בדיקות מדוקדקות במוחות ילודים במקרים שבהם התקבלה הסכמת ההורים לנתיחת הגופה: כמעט שני-שלישים מ-137 התינוקות. החוקרים מצאו כי ב-36% מהתינוקות שנולדו מוקדם וב-61% מאלה שנולדו בזמן מצויה עדות לנזק מוחי שהתרחש בבירור לפני שהחלה הלידה. תופעה זו שכיחה הרבה יותר בקרב ילודים שנולדו במצב חנק (suffocated).

כל התינוקות שנולדו בזמן שסבלו מחמצת; מסמן נמוך בדרוג Apgar, שמדדיו מופיעים בצבע העור, בנשימה, בטונוס השרירים ובגורמים אחרים בילוד, ושאח”כ הופיעו אצלם בעיות מוחיות, הראו עדויות לנזק שהתרחש קודם לכן. גם ביותר ממחצית מהילודים שנולדו עם כל אחד מהסמנים של חנק התגלו עדויות לנזק קודם.

החוקר הראשי תגמל את המשפחות שסייעו לפרויקט המחקר. הוא מסביר כי החוקרים אסירי-תודה להורים שלמרות המהומה האופפת את תמותת הילודים וההבנה כי התוצאות לא יסייעו להם באבלם הפרטי, איפשרו את ביצוע המחקר המדוקדק. הוא מוסיף כי כוונתם שמחקר זה יוביל למחקר נוסף העוסק בניטור ההריונות.

לידיעה ב-doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה