איכלוס הריאה ב-Pneumocystis קשור ל-COPD חמור יותר (Am J Respir Crit Care Med)

על-פי דיווח שפורסם לאחרונה, איכלוס הריאה ב-Pneumocystis קשור לחסימה חמורה יותר של זרימת האויר בחולי COPD.

החוקר הראשי, ד”ר Morris, אומר כי Pneumocystis הוא אורגניזם שמתחשבים בו לרוב רק בחולים שבהם מערכת החיסון איננה פועלת כהלכה. הוא מסביר כי נתוני המחקר מעידים כי רמות נמוכות ,לכל הפחות, של Pneumocystis מצויות בריאותיהם של חולים שמערכת החיסון שלהם תקינה והן עלולות לגרום למחלות.

החוקרים בדקו את שיעור האיכלוס ב-Pneumocystis ברקמות ריאה שנלקחו במהלך כריתת או השתלת ריאה ב-68 מעשנים הסובלים מ-COPD ומ-44 נבדקי ביקורת שעברו השתלת כליה בשל מחלות אחרות.

החוקרים מציינים כי ב-13 חולים מעשנים (19.1%) נמצא איכלוס ב-Pneumocystis, ובינהם 5.3% מן המעשנים שבהם COPD פחות חמור או תיפקוד ריאתי תקין, ו-36.7% מן המעשנים הסובלים מ-COPD חמור מאוד. איכלוס ב-Pneumocystis נמצא רק ב-9.1% מנבדקי הביקורת.

בדיווח מצויין כי חסימת דרכי האוויר (שנמדדה על-פי ערך ה-FEV1 ויחס ה-FEV1/FVC) היתה חמורה משמעותית בקרב נבדקים שבהם נמצא איכלוס ב-Pneumocystis, מאשר בקרב נבדקים שבהם לא נמצא איכלוס.

החוקרים מציינים כי איבחון ב-COPD חמור ביותר היה החזאי הקליני המשמעותי ביותר להימצאות איכלוס ב-Pneumocystis.

החוקר הראשי מוסיף כי איכלוס ב-Pneumocystis עשוי להוות את אחד הגורמים היוצר רגישות להתפתחות COPD בקרב מעשנים, אך מחקר נוסף דרוש בכדי לוודא את קיום הקשר.

הוא מסביר כי בכדי לקבוע את התפקיד האפשרי של איכלוס ב-Pneumocystis בגרימת COPD, שוקדים החוקרים כעת על ביצוע מחקרים פרוספקטיביים לבדיקת השפעות האיכלוס ב-Pneumocystis לאורך הזמן ב-COPD. הוא מוסיף כי במידה וימצא כי האיכלוס קשור להתקדמות המחלה, הם מתכוונים לחקור האם טיפול שיכוון נגד האורגניזם עשוי לשפר את המהלך הקליני של המחלה.

הוא מציין גם כי הם חוקרים בנוסף את הקשר בין Pneumocystis לבין החמרה במצב ה-COPD ומעוניינים להבין את התגובה הדלקתית ל-Pneumocystis בריאות ואת תרומתה להתקדמות ה-COPD.

Am J Respir Crit Care Med 2004;170:408-413.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה