משפחה

התקדמות רבת-שושלות של תת-קלונים גידולים שאינם יציבים גנטית בלימפומת תאי T עורית (Exp Dermatol)

אנליזה מולקולרית של גידולים מוצקים ממאירים העלתה אפשרות של התקדמות רבת-שושלות של תת-קלונים שאינם יציבים מבחינה גנטית במהלך השלבים המוקדמי של יצירת הגידול כמנגנון משותף של התפתחות התא הסרטני. במחקר זה בדקו החוקרים האם התקדמות רב-שושלתית מאפיינת לימפומת תאי T עורית (CTCL).

בכדי לזהות תת-קלונים תאיים אינדיבידואלים של הגידול, קבעו החוקרים את דפוס המוטציות באמצעות microsatellite DNA שהתקבל מקבוצות תאים תחומות הנבדלות מבחינה היסטו-מורפולוגית, בפגעי  mycosis fungoides, MF ו-lymphomatoid papulosis, LyP.

תאי הגידול בודדו באמצעות מיקרו-נתיחה בלייזר, וה-allelotypes נקבעו כסמני ה-microsatellite הבאים: D6S260, D9S162, D9S171, D10S215, TP53.PCR15, ו-D18S65. במסגרת המחקר נותחו 9 מקרי MF ומקרה אחד של anaplastic large cell lymphoma, ALCL, שמקורה ב-LyP ב-277 אזורי מיקרו-נתיחה שנמצאו ב-31 פגעים שונים. שלושה תתקיני lichen planus שעברו מיקרו-נתיחה ב-26 אזורים שימשו כרקמות הביקורת.

אי-יציבות של ה-microsatellite ברקמות שעברו מיקרו-נתיחה (ה-MSImd-tissue) התגלתה ברקמות הגידוליות של כל חולי ה-CTCL. מתוך 469 ריאקציות ה-PCR שנותחו, 157 (34%) הכילו אללי microsatellite מוטנטים. בדגימות ה-lichen planus נצפתה MSImd-tissue רק ב-4 (5%) מתוך 76 תוצרי ה-PCR (ערך P < 0.0001).

פיזור ה-allelotypes בתאי הגידול בתאי הגידול שהופקו בשלבי מחלה שונים נמצא קונסיסטנטי להתקדמות הרב-שושלתית ב-5 מקרי MF, כמו גם במקרה של חולה ה-LyP/ALCL. החוקרים מסיקים כי ממצאיהם מעידים ש-CTCL עשויה להתפתח בשל התקדמות רב-שושלתית ושתת-קלונים של הגידול ב-MF עשויים להתגלות בשלבים מוקדמים של המחלה באמצעות אנליזת מוטציות ב-microsatellite DNA שיופק מאזורי מיקרו-נתיחה רבים.

Exp Dermatol: 13: 8; 472

לתקציר הידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה