השפעת המרוווח בין ההריונות על לידה מוקדמת (Paediatr Perinat Epidemiol)

במחקר שפורסם לאחרונה נבדקה השפעת המרווח בין ההריונות על לידה מוקדמת (לפני השבוע ה-37) בקבוצת אימהות, בשלושה מחוזות שונים בעיר אלקסנדריה שבמצריים, בין אוקטובר 2001 ליולי 2002.

כל האמהות ההרות שהגיעו אל המרכזים הרפואיים תושאלו או שנבחנו הרישומים הרפואיים שלהם. מעקב נערך אחריהן עד ללידה והן נשאלו אודות ההיסטוריה של ההריון הנוכחי ושל הריונות קודמים ואודות ההיסטוריה הרפואית שלהן. בנוסף נמדדו רמות ההמוגלובין שלהן. המרווח בין ההריונות חושב כמספר החודשים בין תאריך הלידה של הילוד החי האחרון של האשה לבין תאריך הוסת האחרונה לפני ההריון הנוכחי.

1202 נשים הרות נמצאו מתאימות להשתתף במחקר. המרווחים בין ההריונות מוינו ל-5 קטגוריות: פחות מ-12 חודשים, 12-36 חודשים, 37-48 חודשים, 49-60 חודשים, ולמעלה מ-60 חודשים. החוקרים חישבו את שיעור הלידות המוקדמות עבור כל קטגוריה של מרווח בין ההריונות. אחר-כך נאמדו ערכי ה-OR שאינם מותאמים ואנליזת רגרסיה לוגיסטית שימשה להתאמה עבור כל גורמי הבלבול.

שיעור הלידות המוקדמות היה 9.4% והסיכון הנמוך ביותר נמצאה בנשים שבהן המרווח בין ההריונות גדול מ-60 חודשים, שם ילדו 7.3% מהנשים בלידות מוקדמות. שיעור הלידות המוקדמות עלה עם העליה במרווח בין ההריונות עד למרווח של 49-60 חודשים, אולם, הקשר בין המרווח בין ההריונות לבין לידה מוקדמת לא נמצא בעל משמעות סטטיטית בשימוש בערכי ה-OR הראשוניים או המותאמים.

Paediatr Perinat Epidemiol: 18: 4; 248 

לתקציר הידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה