משפחה

פנובמכתב לראש הממשלה ולכל שרי הממשלה, בנושא תקצוב חירום לטיפול בחולי הסרטן לקראת דיוני התקציב, הקרובים

פרופ’ אליעזר רובינזון, יו”ר האגודה למלחמה בסרטן והנשיא היוצא של ארגון הסרטן הבינלאומי ומירי זיו מנכ”ל האגודה למלחמה בסרטן, פנובמכתב לראש הממשלה ולכל שרי הממשלה, בנושא תקצוב חירום לטיפול בחולי הסרטן לקראת דיוני התקציב, הקרובים.

להלן נוסח המכתב

לכבוד

כבוד ראש הממשלה

מר אריאל שרון

משרד ראש הממשלה

ושרי הממשלה

ירושלים

הנדון: תקצוב חירום לטיפול בחולי הסרטן

לקראת דיוני התקציב, הקרובים, מצאנו לנכון לעדכן אותך בחיוניות התקצוב של 2 נושאים מרכזיים, החיוניים לאלפי חולי סרטן בישראל. אנו סבורים  כי חומרת המצב מחייבת את הממשלה שבראשותך  לפעול לשיפור הטיפול בחולי הסרטן בתחומים שלהלן, שבכוחם להציל חיי רבים.

לידיעתך, היום חיים בישראל כ- 120,000 חולי סרטן הנמצאים בטיפול או במעקב. הנתונים מראים שמדי שנה נוספים בארץ כ- 23,500 חולי סרטן חדשים. חולים אלו זקוקים לטיפול מיטבי על מנת להירפא מן המחלה ולשפר את איכות חייהם.

חומרת המצב מחייבת  קבלת החלטות  אמיצות ביחס לשני נושאים חשובים בתחום הטיפול בחולי הסרטן:

א.      סיוע חירום למערך הרדיותרפיה הטיפול הקרינתי חיוני עבור למעלה ממחצית חולי הסרטן. מדובר בטיפול מתוחכם ומורכב, שבכוחו לרפא ולהציל חיים.

ועדה שהקים ביוזמתנו משרד-הבריאות מצאה שיש צורך דחוף לטפל בחסר העצום שנוצר בכוח-אדם מיומן בתחום, בתקנון הנדרש לאיושו בבתי-החולים, בהשלמת הציוד העדכני למרכזים הקיימים, ובהכשרה ייעודית לצוותים אלה. מדובר בסיוע חירום של ממש, שללא קבלתו  עלול להיווצר מצב, שלא ניתן יהיה להמליץ לחולים לקבל את הטיפול בישראל. כיום חולים ממתינים מעבר לזמן האופטימלי לקבלת הטיפול, כל מומחה לרדיותרפיה מטפל במספר רב מדי של חולים, הרבה מעבר למה שמקובל בעולם, ולכל אלה, למותר לציין, השפעה על איכות הטיפול ותוצאותיו.

למותר לציין שכשמדובר בחולי סרטן, אין מקום וזמן לטעויות והן בד”כ

בלתי-הפיכות.

ב.     ב.   עדכון שוטף וראוי  של התרופות והטכנולוגיות, שיעילותן המדעית הוכחה כולנו מקבלים בברכה את ההתקדמות העצומה שחלה בתחום בכלל ובאונקולוגיה בפרט.

המצב החמור של  מערכת הטיפול  בחולי הסרטן  היום מחייבת אותם לחשוף את מצוקתם באמצעי התקשורת במטרה לעורר הדים ולקבל תרופה  שבכוחה להציל את חייהם.

נוצר מצב בו גם אנשים מהמעמד הבינוני העובדים כל חייהם ומשלמים ביטוח בריאות, מיסים למדינה ודמי-חבר לקופות-החולים, נאלצים לפשוט יד, כי אינם יכולים לממן מכיסם, באלפי שקלים, תרופה אשר עשויה להציל את חייהם.

למותר לציין, שאף משפחה לא תוכל לעמוד מנגד, כאשר ישנו  טיפול שהמדע הוכיח כי בכוחו להציל את החולה היקר להם.

חשוב לזכור כי המאבק במחלת הסרטן נוגע לכלל הציבור במדינת ישראל. מן הראוי כי ממשלת ישראל תראה בהתמודדות עם מחלת הסרטן יעד לאומי.

אנו מבקשים שתפעל לטיפול דחוף  בנושאים אלה, שבכוחם להציל חיי רבים, במסגרת אישור התקציב לשנת 2005.

בכבוד רב ובברכה,

פרופ’ א. רובינזון                                                     מירי זיו

יו”ר האגודה והנשיא היוצא                                     מנכ”ל האגודה

של ארגון הסרטן הבינלאומי UICC

      

                                                 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה