משפחה

הארות לגבי המלצות איגוד הסוכרת האמריקאי ביחס לסוכרים/מאת דורית אדלר, עורכת מחנכי סוכרת

איגוד הסוכרת האמריקאי ממליץ מחד על צריכת מזונות מכילי פחמימות ממקורות של דגניים מלאים, פירות, ירקות ומוצרי חלב דלי שומן. המלצה זו נמצאת בקטגוריית הוכחה רמה  A . (לעיון במצגת המכילה את עיקר ההמלצות – לחץ כאן)

מאידך , הוא טוען, שמאחר ולא הוכח שסוכרים ומזונות מכילי סוכרים מעלים את רמות הסוכר בדם לרמות גבוהות יותר מכמויות שוות קלוריות של עמילן, אין צורך להגביל צריכת סוכרים ומזונות מכילי סוכרים ע”י סוכרתיים. אולם הם צריכים להחליף פחמימות אחרות, או אם מוספים לתפריט צריכים להיות מכוסים ע”י אינסולין או תרופות היפוגליקמיות.

חשוב להאיר כי קיימת סתירה פנימית בין ההמלצה הראשונית להמשכה וכי המלצה זו שאין צורך בהגבלת הסוכרים נבדלת ממרבית איגודי הסוכרת המובילים בעולם אשר רובם ממליצים על הגבלת הסוכרים ל < 10% מסך הקלוריות.

זאת ועוד, האמירה כי ניתן להוסיף את הסוכרים מעבר לתפריט היומי כל זמן שדואגים לכיסוי של תרופות היפוגליקמיות, מהווה מתכון פשוט להשמנה.

מחקרי מניעת הסוכרת ומחקר הוכיחו כי להרכב המזון אפקט תרפואטי. הרכבי הדיאטות במחקרים אלה התבססו על דגניים מלאים, ירקות, פירות ומוצרי חלב דלי שומן. כלומר למזונות אלה אפקט מגן. החלפתם בסוכרים התורמים קלוריות ריקות, מקטינה את האפקט המגן. זאת ועוד, מרבית המזונות המכילים סוכרים מכילים גם שומנים רוויים והם עתירי קלוריות.

לאור כל אלה בנושא הסוכרים, בדומה להמלצות לכלל האוכלוסייה רצוי לצמצם את כמותם בתפריט למינימום

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה