טבע מבקשת אישור מה-FDA לגירסה גנרית לאקטונל של אוונטיס

אוונטיס הודיעה ביום שישי האחרון על כך שחברת טבע הישראלית מבקשת לקבל את אישור ה-FDA לגירסה גנרית של אקטונל, התכשיר לטיפול באוסטיאופורוזיס. אוונטיס מוסיפה בהודעתה שהיא בוחנת את האפשרויות המשפטיות הפתוחות העומדות בפניה לנוכח כוונת טבע.

מכירות האקטונל ע”י אוונטיס הסכתמו בשנה האחרונה ב-194 מיליון יורו, ובנוסף המכירות בארה”ב המבוצעות ע”י P&G הסתכנו ב-766 מיליון יורו.

אנליסטים ציינו שלא מדובר במהלך בעל השפעה דרמטית כיוון שמכירות האקטונל תופסות רק כ-1.2% ממכירות אוונטיס. עם זאת, מדגישים אנליסטים שכוונת טבע משקפת עליית מדרגה באגרסיביות של החברותה הגנריות.

בהודעה נוספת של טבע ל-FDA נמסר כי החברה מסוגלת לייתר את האירבסרטן, החומר הפעיל של התרופה ללחץ דם אשר, אבפרו, המשווקת ע”י סנופי אשר בקרוב תתמזג עם אוונטיס.

נראה שבפני סנופי-אוונטיס יעמדו גם אתגרים גנריים נוספים: פלויקס עלולה לאבד את הפטנט שלה ב-2007, וגם אלגרה (טלפסט) וקלקסן נמצאות תחת איום גנרי שאוונטיס כעת עומדת לתבוע יצרנים גנרים על ייצור ורסיות גנריות שלהן.

לדיווח ב-oneword

Sanofi and Aventis have several drugs with potential patent challenges. Sanofi’s Plavix is being legally challenged, and Ambien faces patent expiry in 2007. Aventis is currently in litigation with five companies seeking approval for generic versions of its allergy drug Allegra and is suing two drugmakers that want to sell generic versions of Lovenox, as reported in Yahoo Finance.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה