משפחה

ניתוח מעקפים עם וללא חיבור למכונת לב-ריאה: השוואת תוצאות קליניות ועלות לאורך שנה (JAMA)

מחקר ה- Surgical Management of Arterial Revascularization Therapies (SMART) השווה בין ה- graft patency, התוצאות הקליניות, איכות החיים ועלויות הטיפול, בחולים שהופנו לפי חלוקה אקראית לניתוח מעקפים רגיל (CABG), או לניתוח מעקפים ללא חיבור למכונת לב-ריאה (off-pump coronary artery bypass OPCAB).

200 חולים עברו את אחד משני הניתוחים, אשר בוצעו על ידי מנתח יחיד. אנגיוגרפיה של השתל נערכה לפני שחרורם של החולים, ושנה לאחר הניתוח.

שיעורי ה- patency בזמן השחרור היו 99.0% לאחר OPCAB, ו- 97.7% לאחר CABG רגיל. השיעורים היו דומים עם כל סוגי השתלים, עורקיים וורידיים, ובכל אזורי הלב בהם בוצעו. 1.6% מהשתלים עברו חסימה לפני השחרור מבית החולים, מרביתם בקבוצת ה- CABG הרגיל, ומרביתם בשתלי saphenous vein לעורקים אחרים מה- LAD.

לאחר שנה, שיעור ה- patency עמד על 93.6% מהשתלים בקבוצת ה- OPCAB, לעומת 95.8% בקבוצת ה- CABG הרגיל. שוב היו שיעורים דומים עם כל סוגי השתלים, עורקיים וורידיים, ובכל אזורי הלב. 5.3% מהשתלים עברו חסימה, 16 שתלים בקבוצת ה- OPCAB, 11 בקבוצת ה- CABG. 19 מהשתלים שנחסמו היו saphenous vein conduits, 4 שתלים של עורק רדיאלי, ו- 4 של LIMA/RIMA.

לא נרשם הבדל משמעותי בשיעורי תמותה, אוטמים, שבצים מוחיים, תעוקה חוזרת, אשפוזים, או צנתורים בזמן האשפוז, לאחר 30 יום, ולאחר שנה של מעקב. לאחר שנת מעקב חושב כי ניתוח ה- OPCAB היה כרוך בעלויות נמוכות ב- 1955$ מאשר ה- CABG הרגיל.

תוצאות אלו מראות כי ה- OPCAB יכול לשמש חלופה טובה ל- CABG עם חיבור למכונת לב-ריאה בחולים שלא עברו סלקציה, ולהביא לרה-וסקולריזציה טובה ויציבה, ובעלות נמוכה יותר, כותבים החוקרים.

JAMA. 2004;291:1841-1849

לידיעה ב- TCTMD

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה