האגודה למלחמה בסרטן ‘בשורות מעודדות לחולי סרטן בישראל’

עם סיומו של כנס החברה האמריקאית לאונקולוגיה קלינית American Society of Clinical Oncology (ASCO) שנערך בניו אורלינס, והסתיים ביום חמישי

פרופ’ אליעזר רובינזון, יו”ר האגודה למלחמה בסרטן , הנשיא היוצא של ארגון הסרטן הבינלאומי ה- uicc, וחבר הועדה המייעצת הבינלאומית של כנס ארגון ASCO אשר השתתף בכנס הנוכחי בניו אורלינס מסר היום כי: ” זהו הכנס האונקולוגי הגדול והחשוב ביותר בעולם. למלחמה בסרטן אין גבולות גיאוגרפים ועל כן מיזם בינלאומי מסוג זה הנו חשוב ביותר, תוצאות מחקר בחו”ל משפיעות מיידית על דרכי הטיפול בחולה גם בישראל. המלחמה בסרטן היא עבודת צוות, אשר חשוב שתשלב את מיטב המוחות של אונקולוגים, אחיות, עובדי רווחה וחוקרים. הדגש העיקרי בכנס זה היה אבטחת איכות הטיפול במטרה להגביר את סיכויי הריפוי ולהקטין את תופעות הלוואי וכן הוקדשה מחשבה לעובדה כי אחוזי ההישרדות של חולי הסרטן, עומדים היום על כ 65% על כן גובר הצורך להקדיש מאמץ ניכר ולסייע להם התמודד עם חזרתם למסלול החיים. רובינזון הוסיף כי: “ארגון ASCO נוסד לפני כארבעים שנה, עם הקמתו היו בו כ 100 חברים מארצות הברית והיום חברים בו כ – 28,000 איש מכל רחבי העולם, לרבות ישראל ורק 70% מהם מארצות הברית”

מירי זיו מנכ”ל האגודה למלחמה בסרטן: “אלו חדשות מעודדות במיוחד עבור 23,000 חולי סרטן חדשים המתגלים מדי שנה בישראל. הודות לקידום המחקר ומציאת תרופות חדשות, חל גידול משמעותי במספר האנשים השורדים את מחלת הסרטן ושיפור משמעותי ניכר באיכות חייהם של המטופלים לאורך זמן המחלה. תוצאות המחקרים שפורסמו מוכיחות גם כמה חשוב לעדכן את סל התרופות בישראל, על מנת שלחולים בארץ יינתן הטיפול הטוב ביותר שהמדע הוכיח כיעיל”.

בכנס הוצגו מספר מחקרים משמעותיים של טיפול בחולי סרטן באמצעות תרופות חדשות כגון (מספר דוגמאות):

· מחקר אודות תרופה חדשה “המרעיבה” את הגידול ומונעת התפשטותו על ידי בלימת אספקת הדם, הנקראת “אבסטין”, תרופה חכמה לטיפול בסרטן מעי גס גרורתי, בשילוב כימותרפיה סטנדרטית מאריכה חיים ב- 30% כאשר ניתנת כטיפול ראשוני במחלה.

· מחקר אודות “טרסיבה”, תרופה חדשה לטיפול בסרטן הריאות המאריכה חיים ב 42.5%.

· מחקר שבחן את יעילות השימוש בנוגדן “מבטרה” בשילוב כימותרפיה, בקרב צעירים שחלו בלימפומה אגרסיבית שאינה הודג’קין, הראה כי הטיפול ב”מבטרה” הביא לשיפור של כ 40% בהישרדות. ישראל הייתה אחת מ – 18 מדינות שהשתתפו במחקר זה.

· שני מחקרים נוספים שהוצגו בכנס הראו כי התרופה הכימותרפית “טקסטור” עשויה להאריך באופן משמעותי את תוחלת חייהם של החולים הסובלים מסרטן הערמונית אשר אינו רגיש לטיפולים ההורמונאליים עוד נמצא כי תרופה זו מקלה על הכאבים הכרוכים במחלה.

· מחקר שבדק מתן התרופה “פמרה” כטיפול מונע, אשר עד היום ניתנה רק לחולות שסבלו מגרורות, הצליחה להגביר את ההישרדות ולהפחית ב-40% את התמותה מסרטן השד.

· מחקר שבדק מתן תרופת “גליבק”, לחולי סרטן המעיים אשר לא ניתן לטפל בהם באמצעות ניתוח. מתן התרופה, הניב תוצאות מעודדות ואיפשר ביצוע ניתוח ואף הקטין את חזרת המחלה.

· Bay 90439006 תרופה מהדור החדש, הניתנת במסגרת ניסוי קליני במספר מדינות בעולם לרבות ישראל, לטיפול במספר סוגים של סרטן כגון סרטן הכיליה, בקרב חולי סרטן שטיפולים אחרים (כימותרפיה, טיפול הורמונאלי או ניתוח) נכשלו אצלם. מידע נוסף אודות טיפול זה ומחקרים קליניים נוספים ניתן למצוא במאגר המחקרים הקליניים של האגודה למלחמה בסרטן באינטרנט בכתובת www.cancer.org.il

על החברה האמריקאית לאונקולוגיה קלינית

מתוך האתר של הארגון http://www.asco.org/ac/1,1003,_12-002001,00.asp

The American Society of Clinical Oncology (ASCO) is the worlds leading professional organization representing physicians who treat people with cancer. ASCOs members set the standard for patient care worldwide and lead the fight for more effective cancer treatments, increased funding for clinical and translational research, and, ultimately, cures for the many different cancers that strike millions of people around the world every year.
ASCO has 20,000+ professional members. ASCOs membership is comprised of clinical oncologists representing all oncology disciplines and subspecialties; physicians and health care professionals participating in approved oncology training programs; oncology nurses; and other health care practitioners with a predominant interest in oncology. ASCOs members specialize in all fields of oncology, including medical, hematology, therapeutic radiology, surgical, and pediatric

בברכה,

נאוה עינבר

דוברת האגודה למלחמה בסרטן

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה