משפחה

יעילות דומה לרדיותרפיה אדג’וונטית ול- salvage לאחר ניתוח לסרטן הערמונית (Int J Radiat Oncol Biol Phys)

על פי ממצאיו של מחקר חדש, רדיותרפיה אדג’וונטית ורדיותרפיית salvage, לאחר ניתוח לסרטן של הערמונית, מביאות לשיעור דומה של הישרדות ללא חזרה ביוכימית (biochemical recurrence-free survival BRFS).

רדיותרפיה אדג’וונטית ניתנת זמן קצר לאחר כריתת הערמונית, על פי המאפיינים ההיסטולוגים של הגידול, כאשר ישנה רמה מדידה של PSA. רדיותרפיית salvage ניתנת רק כאשר קיימת עדות לחזרה של המחלה, דוגמת עלייה ב- PSA.

המחקר כלל 69 חולים שטופלו ברדיותרפיה אדג’וונטית, ו- 88 חולים שטופלו ברדיותרפיית salvage. הזמן הממוצע בין הניתוח לרדיותרפיה עמד על 40.3 חודשים בקבוצת ה- salvage, בהשוואה ל- 2.9 חודשים בקבוצה האדג’וונטית.

ניתוח ראשוני העלה כי קיים יתרון לטיפול האדג’וונטי, אולם לאחר תיקון עבור רמות PSA שלפני תחילת הרדיותרפיה, נמצא כי ה- BRFS היה דומה בשתי הקבוצות.

כאשר הרדיותרפיה ניתנה עם רמות PSA נמוכות מ- 1 נ”ג למ”ל, שיעור ה- BRFS ל- 5 שנים היה סביב 75%. כאשר הטיפול ניתן עם רמה גבוהה יותר של PSA, שיעור ה- BRFS היה סביב 33%.

הממצאים מראים שרדיותרפיית salvage מהווה אפשרות טיפולית בטוחה, אולם זו מחייבת מעקב מדוקדק אחר רמות PSA, כך שהטיפול ינתן כאשר רמת ה- PSA לא עולה על 1 נ”ג למ”ל, מסכמים החוקרים.

Int J Radiat Oncol Biol Phys 2004;59:329-340.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה