משפחה

טיפול בחסמי-בטה כדאי גם בחולים עם אלרגיה לבוטנים הסובלים ממחלת לב

מחקר שפורסם ב- Journal of Allergy & Clinical Immunology (JACI) קובע כי טיפול בחסמי-בטה מביא לשיפור בשיעורי ההישרדות הכוללים של חולים הסובלים מאלרגיה לבוטנים, והחולים במחלת לב.

אפינפרין הינו הטיפול הנבחר לתגובה אלרגית קשה של חולים עם אלרגיה לבוטנים. כיוון שחולים רבים הסובלים ממחלת לב מטופלים בחסמי-בטה, ישנו חשש לכך שתרופות אלו יפגעו בהשפעת האפינפרין, וכך יעלו את הסיכון של החולים למות עקב תגובה אנפילקטית.

חוקרים מבוסטון נעזרו בהדמיה ממוחשבת בכדי להעריך את הסיכון לתמותה ממחלת לב ומאנפילקסיס, באוכלוסיה של 10,000 חולים עם מחלת לב ואלרגיה לבוטנים. הם מצאו כי בחולים לאחר אוטם של שריר הלב, ובחולים עם אי ספיקת לב, היתרון של הטיפול בחסמי-בטה עולה על הסיכון למוות על רקע תגובה אנפילקטית.

ועוד בנושא האלרגיה לבוטנים. מחקר נוסף שפורסם בגיליון מאי של ה- JACI קובע כי ניתן לנקות את אלרגן הבוטנים ולהסירו מכפות ידיים ומשולחנות בקלות יחסית, על ידי שימוש במרבית חומרי הניקוי הרגילים המשמשים לניקוי הבית.

יוצאי דופן הם נוזלים לניקוי כלים, שאינם יעילים בהסרת האלרגן משולחנות, ומים בלבד או תמיסות אנטי-בקטריאליות לחיטוי הידיים, שלא היו יעילים בהסרת האלרגן מכפות הידיים.

המחקר קובע כי קיים סיכון נמוך לחשיפה לאלרגן הבוטנים בקפיטריות או בכיתות הלימוד בבתי-הספר.

SOURCE: American Academy of Allergy, Asthma and Immunology

לידיעה ב- Doctors Guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה