משפחה

בעקבות הכתבה בארץ בנוגע לדלף מסתמי בניתוחים באיכילוב, תגובתו של ד”ר שרוני

בכתבתו של רן רזניק מהארץ, מיום שישי האחרון, הועלו טיעונים על דליפות שהתגלו לאחר ניתוחי החלפת מסתם ועל אי דיווח לחולים על כך. ד”ר שרוני, עורך המדור הוזכר בכתבה זו, וניאות להתייחס לכתבה:

“ככלל, קיים קושי לאבחן דלף מסתמי או צד מסתמי בבדיקת אקו (TTE) המתבצעת מיד לאחר הניתוח. הוכללו ב”ספירה” גם חולים להם היה דלף מינימלי במסתם עצמו. זוהי תופעה נורמלית במסתם מכאני. קיימים דלפים קטנים/מינימלים, חסרי משמעות קלינית מיידית, בהשתלת מסתם גם בשיטה הרגילה ולא רק בשיטת הניתוח הזעירה ותופעה זו אינה מאפיינת ניתוח בשיטה זו. מתבצע מעקב קרדיולוגי מסודר אחר כל החולים המנותחים במחלקה.

בעינינו של החולה ש”ש: לא צויין בכתבה, שטרם שחרורו מהמחלקה נאמר לו ע”י רופא בכיר שאכן קיים דלף במסתם. החולה זומן לביקורת כשבוע לאחר שיחרורו. בנוסף החולה זומן לביצוע אקו לב כשלושה שבועות לאחר שחרורו. החולה זכה למעקב רפואי נאות וצמוד. חבל שהתיאור בכתבה יוצר תמונה מעוותת של הטיפול החולה ובונים אצל הקורא תמונה של הסתרת מידע מהחולה כאשר בפועל הדבר היה הפוך.

לסיכום, בבית חולים איכילוב ניתן טיפול מקצועי ומסור אשר משתקף באחוזי תמותה נמוכים ביותר: בשנת 2003 שיעור התמותה בניתוח החלפת מסתם אורטלי בלבד עמד על 1.67% שהוא נמוך מהמקובל בארה”ב ומהמדווח במרכזים רבים באירופה.

בכתבה זו נמסרה לקורא אינפורמציה סלקטיבית אשר נכתבה, כך אני חושש, סביב רצון להעביר מסר ששיקולים שלא ממין העניין עמדו אחריו וניזונה מאנשים אשר האמת אינה לנגד עיניהם.”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה