ביקורת באנגליה על אישור סימבסטטין 10 מ”ג כ-OTC

יום לאחר אישור המכירה של סימבסטטין 10 מ”ג ללא מרשם רופא באנגליה ויש כבר דברי ביקורת והתנגדות למהלך זה. מומחים רפואיים וארגוני צרכנים מגנים צעד זה.

ארגון הצרכנות האנגלי פרסם את ההצהרה הבאה: “אישור התכשיר למכירה כ-OTC הופך את הציבור הבריטי לשפן ניסונות וכמטרה לתרגיל בקיצוץ עלויות”.

המכללה המלכותית של הרופאים הכלליים באנגליה טענה שבדיקות לאיבחון רמת יתר של כולטסרול אינה בגדר חובה מבחינת הרוקח שאמור לספק את התכשיר. מטופלים עלולים שלא לקבל הערכה רפואית מלאה שכן לרוקח שיספק את התכשיר אין את כל ההסיטוריה הרפואית של הלקוח. כמו כן, הרוקחים יהיו תחת לחץ לבצע הערכה של הסיכון הקרדיווסקולרי של הלקוח. דווקא בשכבות סוציואקונומיות נמוכות הנמצאות בסיכון קרדיווסקולרי הנגישות לשימוש בתרופה כזו תהיה נמוכה יותר, דבר שהופך את האישור לבעייתי מבחינת הגינותו הציבורית.

“לכן, למרות שיש הסכמה לכך שסטטין המשווק כ-OTC עשוי להציל חיי אדם רבים ויש לכן מקום לאשר זאת, הרי שמבחינה סוציאלית כדי שכל המטופלים הרלבנטים יוכלו להנות מהנגישות והזמינות, העלות למבוטח של  התכשיר כ-OTC צריכה להשאר באותה רמה שהייתה כתכשיר מרשם ” – כך מציעי אחד הגורמים המבקרים את הצעד שנעשה.

לדיווח ב-one word

הערת המערכת: אם ה”תרגיל” נועד לצורך העברת התשלום מהכיס הציבורי לפרטי, אזי הביקורת ודאי צודקת. אם מאחורי העברת התכשיר לסטטוס של OTC עומדת גישה טיפולית חדשה ורחבה יותר, לפיה יש המלצה גורפת לאוכלוסיה הרחבה, מעל גיל מסויים, ליטול סימבסטטין 10 מ”ג כטיפול מונע (גישה המזכירה במידה מסויימת את הגישה לאספירין, לפיה קיימת המלצה גורפת לאנשים מעל גיל 50 לעשות שימוש באספירין במינון נמוך) , הרי שיש הגיון רב בהגברת זמינותו של התכשיר לציבור. צריך לזכור כמובן שמדובר גם בתרופה מאוד בטוחה ועם מיעוט תופעות לואי.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה