משפחה

החלפת תרופה אנטיפסיכוטית ב-Geodon הופכת תהליכים של עלייה במשקל וברמות הכולסטרול והטריגליצרידים

3 מחקרים דומים הראו שהחלפה של התכשירים האנטיפסיכוטים olanzapine או risperidone ב- Geodon (ziprasidone HCl) מביאה להפחתה משמעותית במשקל ולירידה ברמות הכולסטרול והטריגליצרידים. המגמה נמשכה גם בטיפול שנמשך עד שנה.

במחקר נטלו חלק 270 חולי סכיזופרניה שהועברו מטיפול ב- olanzapine, risperidone או טיפול אנטיפסיכוטי קונבנציונלי ל- Geodon. בתחילה החולים קיבלו טיפול בן 6 שבועות ב- Geodon ואח”כ אם הם היו יציבים מבחינה קלינית הומשך הטיפול ל-52 שבועות נוספים.

החוקרים גילו שהמעבר ל- Geodon הביא להיפוך בתופעות הלוואי של התרופות הקודמות שגורמות לעלייה במשקל ובשומני הדם. החוקרים דיווחו שהירידה במשקל נמשכה לאורך כל המחקר ועמדה ביחס ישר למשך הזמן שהחולה נמנע מהתרופות הקודמות. הירידה בשומני הדם שנצפתה בתחילת המחקר נשמרה לכל אורכו.

החוקרים ציינו את חשיבות הממצאים במיוחד כאשר קיים חשש לגבי הקשר בין תרופות אנטיפסיכוטיות מהדור השני לבין סיכון מוגבר להשמנת יתר, סוכרת והפרעות בשומני הדם

פאנל מומחים שעסק בנושא וכלל נציגים מארגון הסוכרת האמריקאי ומאגודת האמריקאית לפסיכיאטריה הצהיר שלמרות שהניסיון עם Geodon הוא קצר יחסית, הטיפול באמצעות תרופה זו אינו קשור לעלייה במשקל וקשור פחות משאר התרופות האנטיפסיכוטיות לסיכון מוגבר לסוכרת או דיסליפידמיה.

Geodon, אנטגוניסטית לדופאמין וסרוטונין, אושרה בשנת 2001 לטיפול בסכיזופרניה. תופעת הלוואי הנפוצה של התרופה היא ישנוניות. אסור לתת את התרופה לחולים עם היסטוריה של מקטע QT ארוך, אוטם חדש יחסית של שריר הלבאו באי ספיקת לב לא מאוזנת.

SOURCE: Pfizer Inc

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה