משפחה

פארמה ישראל: הגנה אפקטיבית על תיקי רישום תגדיל את השקעות המחקר בארץ

להלן הודעה לעתונות שהפיץ ארגון פארמה ישראל, בתגובה לידיעה על אי החמרת הדירוג של ישראל ברשימת המדינת מהפרות זכויות קניין רוחני:

פארמה ישראל מברכת על החלטת נציב הסחר האמריקאי שלא להחמיר את דרוגה של ישראל ברשימת המדינות המפרות זכויות קניין רוחני. פארמה קוראת לממשלה לנקוט בכל הצעדים המוזכרים בדו”ח ובראשם חקיקה אשר תעניק הגנה לתיקי רישום של תרופות. הגנה זו ניתנת בכל העולם המערבי כהכרה בכך שהמידע הכלול בתיק הרישום הינו קניינה הרוחני של חברת התרופות המפתחת והיא תנאי מוקדם להגברת השקעות מו”פ בארץ.

פארמה ישראל דורשת כי תקופת ההגנה תהיה בת 10 שנים כנהוג ב 25 מדינות האיחוד האירופי. להתוויות חדשות יש להעניק שנת הגנה נוספת. כמו כן, פארמה דורשת כי המידע הכלול בתיקי הרישום יוגן מפני חשיפה על בסיס חוק חופש המידע וכי ההגנה תחול על כל התרופות הקיימות כיום בישראל להן אין חלופה גנרית.

כמצוין בדו”ח נציב הסחר, בכוונת הנציב לערוך בחינה מחודשת של דרוג ישראל כבר בקיץ הקרוב. ד”ר יואב שכטר, מנכ”ל פארמה ישראל קבע בעקבות הדוח כי חקיקה שתעניק הגנה אפקטיבית למידע בתיק הרישום עשויה להוציא את ישראל מרשימת המדינות המפרות זכויות קניין רוחני ובכך תאפשר הגדלה ניכרת של השקעות מו”פ בינ”ל בארץ.

רקע:

על דו”ח נציב הסחר האמריקאי: מידי שנה מפרסם נציב הסחר האמריקאי את רשימת המדינות המפרות זכויות קניין רוחני על פי שלוש קטגוריות (Watch list, Priority Watch List, Priority Foreign Country). מיקומה של מדינה נקבע על שיקלול מצב ההגנה על זכויות הקניין רוחני בתעשיות ובסקטורים שונים. מעבר לאפקט התדמיתי השלילי שיש להכללות מדינה ברשימות אלו, הדרדרות מדינה לקטגוריה המחמירה של Priority Foreign Country עלול לחשוף אותה לסנקציות כלכליות מצד ארה”ב. גופי השקעות וחברות בינ”ל מייחסים חשיבות רבה לדו”ח זה.

לפרטים נוספים: www.ustr.gov

על ההגנה על תיקי רישום: תיקי רישום של תרופות מוגשים למשרדי הבריאות בעולם על מנת להוכיח את בטיחותן ויעילותן של התרופות החדשניות. תיקי הרישום כוללים חומר סודי רב ערך אשר עלות הפקתו קרובה למיליארד דולר. תיק הרישום הוא בחזקת קיניינה הרוחני של חברת התרופות. מדינות המערב מכירות בערכו של חומר סודי ומעניקות לו הגנה שנעה בין 5-10 שנים. בתקופה זו לא ניתן להסתמך על המידע הכלול בתיקי הרישום על מנת לאשר מוצרים מתחרים. בישראל לא קיימת כל הגנה על המידע הכלול בתיקי הרישום.

למידע על מצב החקיקה המגנה על תיקי רישום בכ 70 מדינות:

http://www.ifpma.org/documents/NR356/DE_01_16_2004_2.doc

פארמה ישראל מאגדת את חברות הבת הישראליות של חברות התרופות המבוססות על מחקר ופיתוח. חברות פארמה ישראל מעסיקות מעל 1200 עובדים רובם אקדמאיים במחקר, פיתוח, ייצור ושיווק תרופות בישראל. חברות אלה משווקות בישראל מעל 1500 תרופות. מידי שנה, מפתחות חברות התרופות המבוססות על מחקר ופיתוח עשרות תרופות חדשניות ומצילות חיים, חלקן למחלות שנחשבו לחשוכות מרפא. חברות הארגון משקיעות במחקר רפואי בישראל בהיקף של מאות מיליוני כל שנה. 

למידע נוסף באתר הארגון – www.pharma-israel.org.il

חברות פארמה ישראל: אבנטיס, ג’נזיים, פייזר, ג’ונסון וג’ונסון, מרק, גלקסוסמית’קליין, סרונו, נוברטיס, לונדבק, נובו-נורדיסק, לילי, רוש, סאנופי, שרינג פלאו, ביוטכנולוגיה כללית.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה