משפחה

התגובות הוירולוגיות לטיפול ב-HCV בשתי הצורות המאושרות של ה-Pegylated Interferon עם Ribavirin – הערכה ותוצאות של מחקר בלתי תלוי

  חברת שרינג (Schering-Plough ) דיווחה לאחרונה על מחקר בלתי תלוי המעריך את שתי הצורות המאושרת של טיפול ב-pegylated interferon  למחלת הפטיטיס C כרונית (HCV): ה-PegIntron® (peginterferon alfa-2b/Schering Corporation) וה- Pegasys (peginterferon alfa-2a/Hoffmann-La Roche, Inc.), שתיהן ניתנות בטיפול עם מינון זהה של ribavirin.

  תוצאות ביניים מהמחקר הראו כי המינון האינדבידואלי המבוסס על משקל של PegIntron השיג  תגובה וירולוגית חזקה ומוקדמת יותר בהשוואה ל-Pegasys, שניתנת במינון קבוע ללא קשר למשקל הגוף האינדבידואלי, במטופלים שלא קיבלו עד כה טיפול והסובלים מזיהום כרוני במחלת ההפיטיטיס C, ג’נוטיפ 1.

  וירוס הג’נוטיפ 1 הוא השכיח בעולם , הקשה ביותר לטיפול בהצלחה ומהווה כ-70% מזיהומי הHCV במטופלים באירופה. 

   במחקר הנוכחי, החוקרים מאוניברסיטת פדובה באיטליה דיווחו כי PegIntron  במינון אידבידואלי לפי משקל הגוף עם ribavirin  השיג תגובה וירולוגית חזקה יותר במטופלים עם HCV ג’נוטיפ 1 בשבועות 4,12,24, במהלך הטיפול ובסיומו  מאשר בטיפול עם Pegasys ו-ribavirin. בסוף הטיפול , התגובה הוירולוגית לטיפול ב-PegIntron היתה של 76% לעומת 55% בטיפול ב-Pegasys .

   במחקר, החוקרים טיפלו בצורה עוקבת ב-75 מטופלים שלא עבר טיפול קודם באף אחת מהתרופות באחד משני הטיפולים: 52 מטופלים ב-PegIntron , וב-23 מטופלים ב-Pegasys . שתי הקבוצות קיבלו peginterferon  בשילוב עם ribavirin (שמינונו בוסס על משקל גופם). בתחילת המחקר אפיוני הקובצות היו דומים.

   הרמות הויראליות נבדקו בכל המטופלים בשבוע 4,12, ו-24 במהלך המחקר וכן בסיומו. בשבוע הרביעי, הזמן עד לתגובה וירולוגית במטופלים היה קצר יותר בטיפול עם PegIntron מאשר ב- Pegasys  (ב-32% לעומת 9% בג’נוטיפ אחד, ו-67%לעומת 58% בג’נוטיפ 2/3). בשבוע 12,ובשבוע 24 מטופלים עם ג’נוטיפ 1 הראו והמשיכו להראות תגובה וירולוגית חזקה מוקדמת יותר אם טופלו ב-PegIntron . בסיום המחקר, יותר מטופלים עם ג’נוטיפ 1 השיגו תגובה וירולוגית בטיפול עם PegIntron  מאשר עם Pegasys . במחקר לא זוהו תופעות לוואי חדשות.

לידיעה ב-doc’s guide

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה