משפחה

קפה נטול קפאין, אך לא קפה רגיל, הינו בעל השפעה מגוננת מפני סרטן ראות בקרב מעשנים

מחקר מבוקר מעלה כי קפה ותה אינם יכולים לשמש כאמצעי הגנה בקרב מעשנים ומעשנים-לשעבר,אך שתית קפה נטול קפאין עשויה לסייע למעשנים להפחית את הסיכון לחלות בסרטן הריאות, בהתאם לתוצאות שהוצגו בכנס השנתי של האיגוד האמריקאי לחקר הסרטן.

בכדי לבדוק את ההשערה כי קפה ותה מקטינים את הסיכון לחלות בסרטן בקרב מעשנים בשל תכולת הפיטו-כמיקלים הגבוהה שלהם, בדקו החוקרים 993 מעשנים ומעשנים-לשעבר הסובלים מסרטן ריאה ראשוני ו-986 נבדקי ביקורת שבהם נמצא מצב שאיננו נאו-פלסטי המתאימים בנתוני הגיל, המין והיסטורית העישון שלהם. המעשנים חולקו לקבוצה שעדיין מעשנת שכללה גם את אלו שהפסיקו לעשן במהלך השנה האחרונה, ולקבוצת המעשנים-לשעבר שבה נכללו אלה שהפסיקו לעשן לפני יותר משנה. נבדקים שאינם מעשנים לא נכללו באנליזת התוצאות.

המחקר מוצא כי בהשוואה לאלו שמעולם לא שתו קפה, מעשנים ומעשנים-לשעבר שנהגו לשתות לפחות 4 ספלים ביום נמצאו בסיכון מוגבר בשיעור של 42% להתפתחות סרטן ריאות (95%CI 1.06-1.91).

החוקרת הראשית מסבירה כי לא נמצא קשר בעל משמעות, חיובי או שלילי, בין שתית 1-3 כוסות קפה ביום לבין הסיכון ללקות בסרטן. כמו-כן, היא מוסיפה, לא נמצא קשר משמעותי בין צריכת תה שחור לבין הסיכון ללקות בסרטן.

אולם, החוקרת מדווחת כי שתית קפה נטול-קפאין נמצאה קשורה לסיכון מופחת לחלות בסרטן הריאות, בקרב נבדקים ששתו ספל אחד ביום או פחות מכך (OR 0.68, 95% CI 0.54-0.85), ובקרב אלו ששתו לפחות שני ספלים ביום (OR 0.64, 95% CI 0.51-0.81).

היא מסכמת כי השפעה מגוננת מפני סרטן הריאות נצפתה קשורה רק לצריכת קפה נטול-קפאין, ולכן התוצאות מעידות כי השפעת צריכת הקפאין המוגברת בשל שתית קפה רגיל או תה גבוהה מההשפעה הפוטנציאלית המועילה הכרוכה בצריכת הפיטו-כמיקלים.

לידיעה ב-doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה