משפחה

לטיפול בפגאינטרפרון בשילוב עם ריבוירין השפעה חיובית איכות חיי החולים בהפטיטיס C בהשוואה לטיפול בתכשיר הדור הישן (אינטרון) בשילוב עם ריבוירין (J Hepatol)

מתן משולב של Peginterferon אלפא-2a (שם מסחרי  Pegasys ) יחד עם ribavirin משפר את התגובה הוירולוגית הממושכת בהשוואה למתן משולב של interferon אלפא-2b (שם מסחרי – Intron ) יחד עם ribavirin, או למתן של Peginterferon אלפא-2a בלבד, בחולי צהבת כרונית מסוג C. במחקר זה נבדקה השפעת הטיפולים השונים על איכות החיים של החולים, ה-HRQOL.

1121 החולים שהשתתפו במחקר חולקו אקראית למתן שבועי של Peginterferon אלפא-2a יחד עם ribavirin או עם פלצבו, או למתן דו-שבועי של interferon אלפא-2b יחד עם ribavirin. איכות החיים של החולים נאמדה באמצעות סקר ובאמצעות סקאלה מתאימה.

החולים שטופלו ב-Peginterferon אלפא-2a יחד עם ribavirin דיווחו על איכות חיים גבוהה ביחס לחולים שטופלו באמצעות interferon אלפא-2b יחד עם ribavirin. הבדלים אלו נמצאו משמעותיים סטטיסטית גם באמצעות הסקרים וגם בתוצאות הדירוג על-פי הסקאלה (p<=0.05). בחולים שקיבלו Peginterferon אלפא-2a יחד עם פלצבו נצפה הליקוי הקטן ביותר, ואילו הוספת ה-ribavirin גררה שינוי משמעותי בתוצאות. התגובה הוירולוגית הממושכת נמצאה קשורה לשיפור שנצפה במהלך המעקב בתוצאות הסקר ובתוצאות הדירוג בסקאלה.

החוקרים מסיקים כי הטיפול המשולב באמצעות Peginterferon אלפא-2a יחד עם ribavirin משפיע במידה פחותה על איכות חיי החולים, ביחס לטיפול המשולב באמצעות interferon אלפא-2b יחד עם ribavirin. הם מסבירים כי כל תרופה בשילוב הטיפול באמצעות interferon ו-ribavirin משפיעה על איכות חיי החולה באופן ישיר וכי הבנת היחסים בין אפשרויות טיפוליות ייחודיות לבין איכות חיי החולים עשויה לסייע לרופאים בצמצום השפעת הטיפול על איכות חיי החולה. 

J Hepatol. 2004 Apr;40(4):675-81

לתקציר הידיעה

הערה: בידיעה זו נפלה לצערנו טעות בעת  מתן הדיווח הראשון עליה אנו מתנצלים (נכתב במקור בטעות במקום  interferon אלפא-2b שהוא התכשיר מהדור הישן מתוצרת שרינג פלאו לטיפול בהפטיטיס  C  (בשמו המסחרי כאמור – Intron )שם התכשיר  Peginterferon אלפא-2b שהוא השם הגנרי של התכשיר החדש של שרינג פלאו – ה-Pegintron ).

מכאן יש כמובן להדגיש ולהעיר שההשואה שנעשתה במחקר זה בחנה את הגישה הטיפולית החדשה לגישה הקודמת, והפחות מקובלת כיום. שיפור בתוצאות קליניות נמצא ונמדד גם במחקרים שהשוו את ה-Pegintron (ה- Peginterferon אלפא-2b ) בשילוב עם הריבוירין בהשוואה ל-  interferon אלפא-2b  בשילוב עם ריבוירין.

אגב, שני תכשירי הדור החדש , ה-Pegintron מתוצרת שרינג פלאו, וה-Pegasys מתוצרת רוש, עדיין אינם כלולים בסל הבריאות הישראלי, למרות שעבודות כלכליות רפואיות שנעשו, גם בישראל (מימצאי עבודה אחת על הפגינטרון אף פורסמו כאן אצלנו ), מצאו רציונל כלכלי-רפואי ויחס עלות/תועלת טוב.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה