משפחה

פתיחה שניונית של עורק כלילי ימני שעבר מעקף, בעזרת 6 סטנטים מסוג Cypher: תאור מקרה (TCTMD)

גבר בן 60 עם אוטם לבבי ללא הרמות ST, פנה לקבלת טיפול ב- King Abdulaziz Cardiac Centre שבערב הסעודית. החולה היה 3 חודשים לאחר CABG, בו עבר LIMA לעורק דיאגונלי, ו- RIMA בתוספת עורק רדיאלי ל- RCA הדיסטלי.

בצינתור, הודגם LIMA פתוח, ה- RIMA נראה תקין, אולם העורק הרדיאלי ששימש כמאריך הראה מחלה דיפוזית, עם היצרות של 90% בהשקה הדיסטלית. ה- RCA היה חסום לחלוטין פרוקסימלית.

החסימה ב- RCA הורחבה בעזרת בלון. הדגמה של ה- RCA הראתה מחלה דיפוזית של העורק הראשי וסעיפיו. 4 Cypher stents הוכנסו לעורק, כאשר 3 הפרוקסימלים חופפים.

הושגה תוצאה מיידית מצוינת, אולם החולה שב כעבור 4 חודשים עם תעוקה, ואבחנה של in-stent restenosis (ISR) בסטנט הדיסטלי, וטרשת במקטע שבין הסטנט הדיסטלי ו- 3 הסטנטים החופפים.

שני סטנטים Cypher נוספים הוכנסו, לתוך הסטנט הדיסטלי ולמרווח שלפניו, עם תוצאה מצוינת. אנגיוגרפיה שבוצעה לאחר 6 חודשים הדגימה ISR של 20-30% ב- RCA הדיסטלי, במיקום של ה- ISR הקודם.

אין סכנה בהכנסת מספר סטנטים מסוג Cypher לעורק יחיד, ושיעור ה- ISR הינו נמוך, אפילו באיזורי החפיפה, כותבים החוקרים. ניתן לטפל ב- CYPHER in-stent restenosis בעזרת סטנט נוסף מסוג זה, הם מוסיפים.

לידיעה ב- TCTMD

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה