משפחה

הסיכון ל- gout בגברים קשור באכילת בשר, פירות ים ומוצרי חלב, אך לא בירקות עשירים בפורינים או בצריכת חלבונים (N Eng J Med)

צריכה מרובה של בשר או של פירות ים קשורה בסיכון מוגבר ל- gout בגברים. אולם, צריכה מרובה של חלבון מן החי או הצומח, או ירקות עשירים בפורינים, אינם מעלים את הסיכון למחלה.

חוקרים העריכו מידע תזונתי לגבי 47,150 משתתפים, שנאסף לאורך 12 שנים במסגרת ה- Health Professionals Follow-up Study. במהלך המעקב נתגלו 730 מקרים חדשים של gout.

ניתוח רב-משתנים כלל תיקון לפי גיל, צריכה קלורית כוללת, BMI, שימוש במשתנים, צריכת אלכוהול, קיום יתר לחץ דם או אי ספיקת כליות, וצריכה של נוזלים, בשר, פירות ים, ירקות ומוצרי חלב.

נבדקים שצרכו בשר במידה הרבה ביותר היו בסיכון יחסי גבוה פי 1.41 לחלות ב- gout בהשוואה לגברים שצרכו בשר במידה המועטה ביותר. אולם, רק אכילה של בשר בקר, חזיר או כבש כמנה עיקרית, היו קשורים בסיכון מוגבר לחלות.

עבור צריכה מרובה של פירות ים נרשם סיכון יחסי גבוה פי 1.51. כל סוגי פירות הים היו קשורים בעליית הסיכון. פירות ים העלו את הסיכון במידה הרבה ביותר בגברים עם BMI של 25 או פחות.

בניגוד לכך, צריכה של כמות רבה של מוצרי חלב, היתה קשורה בסיכון יחסי של 0.56 ל- gout, בהשוואה לצריכה מועטה. יתרון זה היה מוגבל למוצרי חלב דלי שומן. אכילה של ירקות עשירים בפורינים, וכמות חלבונים כוללת, לא היו קשורים בסיכון מוגבר למחלה.


N Engl J Med 2004;350:1093-103

לידיעה ב- Doctor’s Guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה