משפחה

אנגיו-פלסטיקה בלייזר מעלה את שיעור הצלת הגפיים בסובלים ממחלת Infrapopliteal חריפה

ממצאים שהוצגו לאחרונה בכנס השנתי של הארגון לרדיולוגיה התערבותית מעלים כי אנגיו-פלסטיקה בסיוע לייזר יוצרת שיעור גבוה משמעותית של גפיים שהוצלו בחולים הסובלים ממחלת infrapopliteal חריפה ומאיסכמיה מתקדמת של הגפה.

התוצאות שהוצגו מתבססות של 62 מקרים של חולים שסבלו מסימפטומי Rutherford בדרגה 5 ו-6. הדובר הסביר כי שיעור ההצלחה של הפרוצדורה עומד על 95.2%, כאשר ב-9 חולים נדרשה התערבות שניה. הפרוצדורה קרויה אנגיו-פלסטיקה בלייזר לטיפול באיסכמיה קריטית של הגפה.

הדובר הסביר כי שיעור ההצלה של הגפיים כעבור 6 חודשים עמד על ערך של 91.8% ועל 83.3% כעבור 12 חודשים. הוא הוסיף כי התוצאות מעידות על הצורך בלימוד נוסף של טכניקה חדשה זו.

הנבדקים נרשמו למחקר בין אוקטובר 2001 לאוגוסט 2003. כל החולים סבלו ממחלת infrapopliteal חריפה ללא זרימה בקו ישר אל כף-הרגל. בסך-הכל טופלו 70 עורקי infrapopliteal, שמתוכם posterior tibial (כ-21), peroneal (כ-16), tibioperoneal trunk (כ-14), ו-anterior tibial (כ-8). ב-30 מהחולים נדרשה אנגיו-פלסטיקה בלייזר בעורק ה-superficial femoral וב-22 מהם היא נדרשה בעורק ה-popliteal.

בשניים מתוך 9 החולים שבהם נדרשה התערבות שניה בוצע מעקף, בשבעת האחרים בוצעה אנגיופלסטיקה חוזרת בלייזר.

לא התרחשו מקרי מוות או סיבוכים ווסקולריים רציניים במהלך הטיפול. שלושה חולים נפטרו תוך 6 חודשים מן הטיפול וחמישה נפטרו בתום שנה מן הטיפול.

הדובר מסכם כי הפרוצדורה יעילה, אך ציין כי היא דורשת הכשרה של המפעיל שכן טיפול בבעיות אלה איננו מאפשר אשליות חולפות אודות הימצאותו של פתרון פלא.

לידיעה ב-doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה