משפחה

יתכו כי הטיפול בחולי HCV באמצעות אינטרפרון ו-Ribavirin קצר מדי (J Infect Dis)

חוקרים מדווחים כי רק מחצית מהחולים שנדבקו בצהבת מסוג C (וירוס HCV מטיפוס 1) מגיבים לטיפול באמצעות pegylated interferon alpha-2b יחד עם ribavirin. טענת החוקרים היא כי בחלק מהמקרים חוסר התגובה נובע ממשך טיפול קצר מהדרוש.

החוקרים השתמשו במאגר נתונים גדול של חולים שקיבלו טיפול משולב אמצעות אינטרפרון ו-ribavirin ובנו מודל שצופה את התגובה הויראלית הממושכת לטיפול. החוקרים שיערו כי ככל שמתארך פרק הזמן בו לא התגלה הוירוס בסרום גדלים הסיכויים להופעת תגובה כזו לטיפול. ההמלצה כיום היא למתן טיפול במשך 48 שבועות.

המודל צפה כי בחולים שנדבקו ב-HCV מטיפוס 1 נדרש אי-גילוי של הוירוס בסרום למשך 36 שבועות להשגת סיכוי של 90% לתגובה ממושכת. אי-גילוי במשך 32 שבועות נמצא מתאים לסיכויי של 80% להשגת תגובה ויראלית ממושכת.

החוקרים מציינים כי הזמן הממוצע הנדרש לניקוי הסרום מוירוס ה-HCV מטיפוס 1 הוא 30.2 שבועות, עובדה המעידה כי משך טיפול של 48 שבועות הינו קצר ממשך הטיפול האופטימלי בהתייחס לסיכויים להשגת תגובה ויראלית ממושכת.

החוקרים מדגישים כי על מחקר פרוספקטיבי להוכיח שכשלון הטיפול עלול להיות קשור למשך טיפול בלתי מספק. אולם, במידה ויתגלה כי זהו המקרה, הם מסכמים כי התגובה ארוכת-הטווח לטיפול משולב זה יכולה לעלות בשיעור של 14%.

J Infect Dis 2004;189:964-970.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה