קרע ב-Aneurysms מולד ב-Sinus of Valsalva (ה-J Card Surg)

קרע ב-sinus of Valsalva הוא ארוע נדיר, אך הוא מתרחש בשכיחות מוגברת במדינות המזרח. מטרת המחקר היתה להציג את המאפיינים הפתולוגיים ואת התוצאות הקליניות של ניתוח בחולים הסובלים מתופעה זו.  

בין השנים 1980-2001 עברו 17 חולים (15 גברים ו-2 נשים) שסבלו מקרע ב-aneurysm ב-sinus of Valsalva ניתוח בבית חולים כללי בטייוואן. טווח הגילאים של החולים נע בין 22-59 שנים כשגילם הממוצע עמד על 33.5 שנים. ניתוחים אלה היוו כ-0.51% מכלל ניתוחי הלב (3305) שבוצעו במהלך התקופה. הרשומות הרפואיות נסקרו רטרוספקטיבית.

ב-12 מהחולים נמצא מקור הקרע בסינוס הקורונרי הימני, ב-4 מהחולים הוא נמצא בסינוס שאיננו קורונרי, ובחולה אחד הוא נמצא בסינוס הקורונורי השמאלי. ה-aneurysms נקרע לתוך החדר הימני ב-12 מהחולים, לתוך העליה הימנית ב-3 מהחולים, ולתוך החדר השמאלי ב-2 מהחולים. בעיות לבביות שנמצאו מעורבות היו זרימה אאורטית נגדית ב-8 מהחולים, פגם במחיצה הבין-חדרית ב-7 מהחולים, ופיסטולה בעורק הקורונרי בחולה אחד. לא התרחשו מקרים של מוות מוקדם בעקבות הניתוח ובחולה אחד הופיע צורך לביצוע ניתוח שני בשל חזרה של aneurysm ב-sinus of Valsalva.

החוקרים מסיקים כי הניתוח לטיפול בקרע של aneurysm ב-sinus of Valsalva כרוך בסיכון נמוך והתוצאות מעלות שרידות גבוהה בטווח הארוך בעקבות ביצוע הניתוח.

J Card Surg 2004;19:99-102

לתקציר הידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה