משפחה

שימוש ב-PCR יעיל מתרבית ויראלית באיבחון מחלות נשימה מדבקות בילדים (J Infect Dis)

בכדי להשיג רגישות מקסימלית יש להחליף את השימוש בשיטת התרבית הויראלית המקובלת בשיטת RT-PCR, במחקרים המבוססים על מדגם אוכלוסיה גדול הבודקים את היקף הזיהומים החמורים המופיעים בדרכי הנשימה בילדים.

מסקנה זו עולה על-ידי קבוצת חוקרים שערכו השוואה בין שיעור הגילוי של מחלות נשימתיות ויראליות באמצעות RT-PCR ובין שיעור הגילוי באמצעות תרבית ויראלית ב-668 דגימות משטח חלל אף ולוע שנאספו במסגרת מחקר פרוספקטיבי, רב-מרכזי גדול שבוצע באוכלוסיה לצורך גילוי זיהומים בדרכי הנשימה בקרב ילדים מאושפזים עד גיל 5 שנים.

החוקרים מדווחים כי הבדיקה באמצעות RT-PCR הכפילה את שיעור אבחון הזיהומים הויראליים, בהשוואה לשיעור האיבחון באמצעות תרבית בלבד. הם מציינים כי תוצאות אלה משקפות שני מחקרים קודמים שמצאו כי שימוש ב-RT-PCR רגיש יותר משימוש בתרבית ויראלית בגילוי וירוסים של מערכת הנשימה בתרביות רפואיות.

החוקרים מציעים כי הרגישות המוגברת של גילוי הזיהום הויראלי באמצעות RT-PCR יאפשר הערכה טובה יותר של היקף הזיהומים הויראליים במערכת הנשימה המופיעים באוכלוסיה. הם טוענים כי סביר שתחזיות אודות היקף המחלות המתבססות על בדיקה בתרביות ויראליות בלבד יעריכו בחסר את השיעור האמיתי של הזיהומים ויגבילו את הערכות היעילות של חיסונים חדשים.

עם-זאת, מסכימים החוקרים כי התרבית הויראלית המקובלת תישאר חשובה הן לצרכים מסוימים כגון איפיון זנים, תת-זנים, ומאפיינים אנטיגנים, והן לגילוי זנים חדשים הניתנים לגידול בתרבית.

J Infect Dis 2004;189:706-710.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה