משפחה

הסטנט המצופה תרופה של בוסטון , ה-Taxus , אינו משווק בישראל על רקע הסכסוך בין בוסטון למדינול (הארץ(

בכתבה במדור הכלכלה של הארץ מוצגת תמונת המצב של שוק הסטנטים בישראל בכלל ושוק הסטנטים מצופי התרופה, הנמצא כיום בלעדיות מוחלטת של הסייפר של J&J . בלעדיות זו לפי כתב העתון גורמת למחירים גבוהים של הטיפול בסטנט מצופה תרופה (בהשוואה לעלויות בחו”ל) , טיפול שכידוע אינו נמצא עדיין בסל הבריאות. (אם כי לאחרונה יש לציין ששירותי בריאות מכבי החליטה על הכללת הסייפר בסל התרופות והטכנולוגיות של הקופה לחולים המתאימים).

בעוד שבאירופה חודר לאחרונה לשוק, ובהצלחה לא מבוטלת גם הסטנט המצופה תרופה של בוסטון סיינטיפיק, ה- Taxus , הרי בארץ לא ניתן עדיין לשווק סטנט זה.

הסיבה – סכסוך משפטי וכספי בין בוסטון סיינטיפיק הרב לאומית לבין מדינול הישראלית. לפי גירסת בוסטון, בחוזה בין שתי החברות התחייבה בוסטון לשווק בישראל סטנטים מתוצרת מדינול בלבד, ולמרות שבינתיים הסתיים הקשר העסקי בין החברות, בוסטון רואה את עצמה מחוייבת להסכם, ולכן נמנעת מלשווק את ה-Taxus בארץ.

באופן מתמיה למדי טענה מדינול שההסכם בין שתי החברות ממילא לא בתוקף, כך שכביכול אין מניעה מלשווק את הטקסוס בארץ.

ע”פ הנתונים המדווחים בכתבה מספר הסטנטים המושתלים בארץ מידי שנה הוא 18,000 , מהם כ- 1500 עד 3,000 מצופי תרופה. מדובר בשוק שמגלגל כיום כ-100 מיל’ ש”ח, ואשר צפוי לגדול עוד ככל שתהליך החדירה של הסטנט המצופה תרופה יגבר.

לכתבה בהארץ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה