משפחה

מנכ’ל איכילוב היה מודע להסדרי התשלום לקרדיולוגים מבתי”ח אחרים (הארץ)

לפי דיווח מעיתון הארץ פרופ’ ברבש, מנכ”ל בי”ח איכילוב , היה מודע להסדרים שנעשו בין בית החולים לבין קרדיולוגים ומצנתרים בבתי חולים בפריפריה שלפיהם הועברו תשלומים מאיכילוב עבור הפנייה והעברה של חולים למחלקת ניתוחי לב-חזה באיכילוב.

נראה גם שלפי מסמך שנשלח ע”י ברבש למנהל בי”ח הלל יפה בזמנו (ד”ר אורן) בו הוא משיב לד”ר אורן אשר הסתייג ואף דאג לצרף שיק שנשלח להלל יפה ע”י איכילוב, ש”יש להצטער על כך…הסדרים מסוג זה מן הראוי שייעשו בין הנהלות בתי החולים”.

לדיווח בהארץ

הפרשיה הזו מעלה כמה שאלות : היכן עובר הגבול בין קידום מכירות לגיטימי לשוחד ? בענפים מסחריים ותעשייתים רבים הפנייה של לקוח ע”י בעל מקצוע אחד לשני כרוכה בקבלת עמלה או הטבה. יהיו מי שיאמרו שאין הבדל בין העברת מטופל לצורך ביצוע ניתוח לבין העברת לקוח לעו”ד מומחה תמורת עמלה, מה עוד שככל הנראה ההפניה היא על דעת ובהסכמת המטופל. עוד טענה שודאי תושמע: למטופל לא נגרם כל נזק, להיפך. הפנית המטופל היא בראש ובראשונה על רקע מקצועי ומתוך הכרה ביכולות מחלקת ניתוחי הלב באיכילוב לבצע ניתוחים ברמה גבוהה ומקצועית.

ויחד עם זאת, החשש שהסיבה להפניית המטופל דווקא לבי”ח אכילוב (גם) בגלל תמריץ כספי מטרידה ודאי…אבל חייבים לאמר שההסדרים בין הקופות לבין חלק מבתי החולים אינם שונים במהות: מעל רמות  מסויימות של אישפוזים או פרוצדורות הקופות עשוייות להנות מהנחות מפליגות עבור טיפולים בבתי החולים. זה ודאי שיקול מרכזי בקופות בהחלטה לאן להפנות כל מטופל הזקוק לטיפול בבית חולים.

נראה איפוא שהאספקט החמור ביותר בפרשה זו הוא העובדה, כנראה, שהתשלומים הועברו ישירות או בעקיפין (קרן מחקרים) לאותם רופאים שקיבלו את החחלטה לאן להפנות את המטופלים במחלקות שלהם בבתי החולים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה