Sertaline יעיל במידה שווה במתן רציף או במתן לסירוגין לטיפול ב- PMS

מתן רציף ומתן לסירוגין של sertaline (Lustral), מקבוצת ה- SSRIs, יעיל במידה שווה בחולות הסובלות מ- premenstrual syndrome (PMS) קשה, כותבים חוקרים ב- American Journal of Psychiatry.

החוקרים ערכו מחקר אקראי ומבוקר, במסגרתו בדקו 167 נשים, בגיל 18 עד 45, שסבלו מ- PMS במשך 6 חודשים לפחות, כולל פגיעה בינונית עד קשה בעבודה, חיי המשפחה, או בפעילות החברתית. חומרת התסמינים הוערכה בעזרת ה- premenstrual Daily Symptom Rating Form.

הנשים חולקו לקבלת טיפול קבוע בסרטלין, 50 מ”ג ליום, קבלת טיפול בשלב הלותאלי (14 יום לפני הוסת), 50 מ”ג ליום, או לקבלת פלסבו. כל הנשים נטלו כדור אחד ביום במהלך מחזור הטיפול. כאשר לא היתה תגובה לטיפול או תופעות לוואי מגבילות מינון, המינון הועלה ל- 100 מ”ג, החל ממחזור הטיפול השני או השלישי.

במחזור הטיפול השלישי המינון הממוצע היה 74 מ”ג ליום, 76 מ”ג ליום, ומינון פלסבו מקביל של 85 מ”ג ליום, בשלוש הקבוצות בהתאמה.

לאחר שלושה מחזורי טיפול נרשם בשתי קבוצות הסרטלין שיפור רב יותר משמעותית ב- Daily Symptom Rating Form בהשוואה לקבוצת הפלסבו. השיפור בשתי קבוצות הטיפול היה דומה.

השיפור הגדול ביותר בתסמינים התרחש בחודש הראשון לטיפול; 42% בקבוצת הטיפול ההמשכי, 45% בקבוצת הטיפול לסירוגין, ו- 26% בקבוצת הפלסבו.

קבוצת הפלסבו השתפרה באיטיות רבה יותר, ונותרה עם שיפור פחות, אולם לא שונה באופן מובהק מקבוצות הטיפול בנקודת הסיום. חולות עם תסמינים קשים יותר לפני הטיפול, נותרו עם תסמינים קשים יותר ללא תלות בסוג הטיפול.

לא הופיעו תופעות לוואי קשות לטיפול. החולות דיווחו על בעיות של מערכת העיכול, פגיעה בתפקוד המיני, כאבי ראש, הפרעות בשינה, יובש בפה ובחילות.

התוצאות מראות כי לתרופות השפעה מהירה יותר, אך מדגימות גם את החשיבות של גורמים אחרים ומצביעות על הפוטנציאל של טיפולים קוגניטיביים ותומכים ב- PMS קשה, כותבים החוקרים.

Am J Psychiatry. 2004;161:343-351

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה