משפחה

שימוש ממושך ורציף ב- galantamine יכול להאט את ההתקדמות של מחלת אלצהיימר (Arch Neurol)

על-פי תוצאותיו של מחקר גלוי תווית חדש, נראה כי טיפול רצוף של 36 חודשים ב- galantamine, יכול להביא להאטת ההתקדמות של מחלת אלצהיימר (Alzheimer disease- AD).

גלנטמין (Reminyl) הינו מעקב של כולין אסטראז (cholinesterase inhibitor) הפועל בשני מנגנונים; עיכוב תחרותי של אצטיל כולין אסטראז ומודולציה של הקולטן הניקוטיני.

במסגרת המחקר נבדקו 194 חולים ב- AD בחומרה קלה עד בינונית, אשר באחד משני מחקרים חולקו אקראית לקבלת טיפול בגלנטמין. הטיפול הוארך לתקופה של עד 36 חודשים. החוקרים העריכו את תפקוד החולים בעזרת ה- Alzheimer’s Disease Assessment Scale (ADAS), והשוו את התוצאות למדגם ביקורת היסטורי שטופל בפלסבו במשך שנה, ולנסיגה הצפויה של חולי AD שלא טופלו, במשך 36 חודשים, לפי מודל מתמטי.

שיעור הנסיגה הקוגניטיבית בחולים שטופלו בגלנטמין במשך 36 חודשים, היה כמחצית מהנסיגה הצפויה בחולים שלא טופלו. כמעט 80% מהחולים שטופלו הפיקו תועלת בצמצום ההתדרדרות הקוגניטיבית, בהשוואה לחולים שלא קיבלו טיפול.

ב- 75 חולים שהפסיקו לקבל טיפול לפני תום 36 חודשים, קצב ההתדרדרות לפני ההפסקה היה דומה לקצב בחולים שהשלימו את מלוא תקופת הטיפול. לא נרשמו לטיפול תופעות לוואי משמעותיות.

למרות התוצאות החיוביות של הטיפול הממושך, מחקר זה מוגבל עקב המחסור בסמנים ביולוגיים להערכת התקדמות המחלה, ועקב החוסר בקבוצת פלסבו אמיתית, כותבים החוקרים.

Arch Neurol. 2004;61:252-256

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה