משפחה

טיפול ב-ARB דומה ביעילותו לתרופות אחרות להורדת לחץ דם במטופלים עם סוכרת

אין הוכחה ניצחת ש-angiotensin II type 1 receptor blockers (ARBs) עדיפים מתרופות ישנות יותר להורדת לחץ דם במטופלים סוכרתיים, מציינים חוקרים בגיליון ינואר של Diabetic Medicine.

לאחרונה, ARB מקודם כטיפול מועדף במטופלים סוכרתיים להפחתת הסיכון לנפרופתיה ותחלואה ותמותה קרדיו-וסקולריים. עם זאת, יעילות הטיפול ב-ARB במטופלים סוכרתיים עדיין איננה ברורה, מלבד העובדה ש-ARB מפחיתים את לחץ הדם ביעילות דומה לתכשירים אחרים לטיפול ביתר לחץ דם.

על מנת לבחון את העדויות המחקריות הקיימות בנוגע ליעילות הטיפול ב-ARB בסוכרתיים, החוקרים בצעו מטה-אנליזה של המחקרים האקראיים, המבוקרים וכפולי-הסמיות שנמשכו לפחות שנה והשוו בין טיפול ב-ARB לתרופות אחרות או פלצבו. התוצאות העיקריות שנבחנו היו תחלואה ותמותה קרדיו-וסקולריים ומחלת כליות סופנית.

שלושה מחקרים עמדו בתנאי ההכללה. התוצאות לא הראו הבדל משמעותי סטטיסטית בתמותה בהשוואה בין ARB לפלצבו. כמו כן, לא נמצא הבדל משמעותי סטטיסטית בתחלואה ובתמותה הקרדיו-וסקולריים בין קבוצות הטיפול לפלצבו.

היתרון היחיד של הטיפול ב-ARB שנמצא מובהק סטטיסטית היה הפחתה במחלת כליות סופנית בהשוואה לפלצבו, עם יחס צולב (odds ratio) של 0.73. מחקר אחד שהשווה בין ARB לחסם תעלות סידן, amlodipine, דיווח על יתרון ניכר של ARB מבחינת הסיכון למחלת כליות סופנית, עם יחס צולב של 0.73.

החוקרים מסכמים שבהתחשב במידע המוגבל שקיים כיום, מוקדם להכריז על ARB כתרופות הקו הראשון במטופלים סוכרתיים עם יתר לחץ דם.


Diabet Med 2004 Jan;21:1:18-25.

docguideלידיעה ב-

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה