הפרדות מאוחרת של הרשתית בחולים פגים (Arch Ophthalmol)

מחקר שפורסם לאחרונה מתאר את הסימנים ואת תוצאות ה-pars plana vitrectomy בחולים שנולדו בטרם עת הסובלים מהפרדות של הרשתית בשל שבירה.

במחקר נבדקו מקרי vitrectomy שבוצעו ב-11 עיניים בקרב 10 חולים בשל הפרדות של הרשתית בין השנים 1995-2001. גיל הלידה נע בין 26-30 שבועות, והמשקל בעת הלידה נע בין ערכים של 810-1475 גרם.  

החוקרים מוצאים קוצר ראיה ב-9 מתוך 11 העיניים. שניים מהחולים סבלו בתחילה מדימום ב-vitreous. אחד מהילודים טופל תחילה באמצעות cryotherapy במהלך הפאזה האקוטית בשלב +3 של דלקת הרשתית של פגים. בשלוש עיניים נמצא קוטב אחורי תקין ושינויים פריפרים מתונים בלבד ברשתית. vitrectomy ראשונית בוצעה בכל 11 העיניים. זמן המעקב שנערך אחר החולים נע בין 7.2 חודשים ל-6.6 שנים (ערך ממוצע: 2.7 שנים). בשלוש עיניים התרחשו שינויים צלקתיים חמורים בשל רטינופתיה של פגים ונדרשו פרוצדורות מורכבות עם סתימה בשמן סיליקון לצורך החיבור מחדש. ב-10 מתוך 11 העיניים (90%) נמצא חיבור מושלם של הרשתית בזמן בדיקת המעקב האחרונה. חדות הראיה שנמצאה נעה בין פרצפציה קלה לבין תוצאה של 20/25 בעין המטופלת.

החוקרים מסיקים כי חולים שנולדים בטרם עת עלולים לפתח הופעה מאוחרת של הפרדות רשתית בשל שינויים ויטרו-רשתיים שנגרמים בשל רטינופתיה של פגים. vitrectomy ראשונית מהווה טכניקה טיפולית יעילה בהפרדות של הרשתית בחולים פגים.

Arch Ophthalmol. 2004;122:61-64.

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה