משפחה

האם דיאטת ה- Atkins מגיבה לביקורות ומרככת את המלצתה להרבות באכילת מאכלים עשירים בשומן ?

דיאטת ה- Atkins המליצה במשך השנים להרבות באכילת מאכלים עשירים בשומן דוגמת בשר, ביצים וגבינות. אולם דיווחים מסמינרים שנערכו בארה”ב מספרים כי אנשי אטקינס ממליצים כעת להגביל את צריכת השומן הרווי לעד 20% מכלל הצריכה הקלורית.

האם יש בכך תגובה של החברה לביקורות כלפיה בנושא עידוד תזונה עשירה מידי בשומן רווי ? על כך משיבה החברה כי אין שינוי בהמלצותיה, כי המפתח לתזונה נכונה הינו הגבלת הצריכה של מזונות עשירים בפחמימות דוגמת קמח לבן וסוכר.

דובר של החברה אומר כי הדיאטה אינה קובעת כמויות של שומנים וחלבונים שיש לצרוך, אלא מתמקדת בהדגשת המודעות לצריכת הפחמימות. הערך של 20% שומן רווי חושב ממתכונים המופיעים בספר של אטקינס. למעשה המשתתפים, בשלב ההתחלתי של הדיאטה, צורכים קרוב ל- 60% מהקלוריות כשומן, וכשליש משומן זה הינו שומן רווי, מוסיף הדובר.

דר. רוברט אקל, יו”ר הועדה לתזונה ומטאבוליזם של ה- AHA, מבקר את דיאטת האטקינס. “נראה כי הפחתה זו בשומן הרווי בדיאטה מהווה חלק משינוי עמדה שבא כתגובה לספר הדיאטה South Beach העולה במכירותיו על ספר הדיאטה של אטקינס. ארגוני הבריאות החשובים- ה- AHA, American Cancer Society, ארגון הבריאות העולמי ואחרים, מסכימים בדבר הרכבה של דיאטה טובה מבחינה תזונתית”. אקל אומר כי המזונות עליהם אטקינס ממליצה אינם מקובלים וכי ואין בדיאטה כל חינוך לחשיבות של תזונה ואורח חיים בריאים בטווח הארוך.

חברת אטקינס אומרת כי המבקרים אינם מעריכים את התרומה הגדולה של כלי זה בעזרה לאנשים הרבים שלא הצליחו לשמור על משקל נכון ועל בריאות בעזרת ההמלצות הסטנדרטיות.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה