משפחה

חולים אימונו-קומפטנטים הסובלים מ-Cryptococcosis לא זקוקים לטיפול נגד פטריות (Chest)

על-פי דיווח שפורסם לאחרונה, עבור רבים מהחולים האימונו-קומפטנטים הסובלים מזיהומי cryptococcosis תקופה ראשונית של השגחה ללא מתן טיפול נגד פטריות מהווה אפשרות טיפול סבירה. באופן זה, עשויה להופיע החלמה ספונטנית מזיהום ה-Cryptococcus neoformans.

החוקרים סקרו את ההצגה הקלינית, ההערכה הדיאגנוסטית, הטיפול, המהלך הקליני, והתוצאות בקרב 36 חולים שאינם מדוכאי חיסון שאובחנו עם cryptococcosis מבודד בריאות במהלך תקופה של 26 שנים, משנת 1976 ועד לשנת 2001.

הכותבים מסבירים כי האבחנה נעשתה ברוב המקרים על-פי תרבית פטריות שנלקחה מהרוק או באמצעות שטיפת הברונכיות, בדיקת הנוזל העצבי (cerebrospinal fluid) נמצאה שלילית בקרב כל 11 החולים שבהם בוצעה.

בדיווח מצוין כי 17 מהחולים לא קיבלו טיפול נגד פטריות ו-12 מהם טופלו באמצעות תרופות אנטי-פטרייתיות שונות. 7 מהחולים עברו ניתוח כירורגי, בעיקר בכדי לשלול הימצאות מצב ממאיר.

החוקרים מציינים כי באף אחד מ-25 החולים שאינם מדוכאי חיסון ואובחנו עם cryptococcosis מבודד בריאות שבהם ידועות תוצאות המחלה לא הופיעו התפתחות של הזיהום, כשלון של הטיפול, הישנות של הזיהום, או מוות במהלך המעקב שנערך במשך 1-330 חודשים.

החוקר הראשי מסביר כי השגחה במהלך 1-4 שבועות נראית הגיונית בחולה שאינו מדוכא חיסונית שאובחן עם זיהום cryptococcosis מבודד בריאות.

הוא מסכם כי ההחלטה האם לתת לחולה טיפול נגד פטריות צריכה להעשות על בסיס אינדיבידואלי בכל מקרה, משום שלא כל החולים הסובלים מזיהום בריאותיהם זקוקים לטיפול זה בכדי להחלים מהזיהום.  

במאמר מערכת מצורף לכתבה, מציינת הכותבת כי קשה להאמין שניתן יהיה לשנות את ההמלצות לטיפול בהתבסס על מספר המקרים הקטן שנבדק במחקר זה.

היא מסכימה עם החוקרים כי לא בהכרח יש לטפל בזיהום cryptococcosis מקומי בריאות באמצעות תרופות אנטי-פטרייתיות וכי ההחלטה צריכה להעשות באופן פרטי עבור כל חולה. היא כותבת כי בהתחשב ביחס בין הסיכון לבין הרווח במתן טיפול, לדעתה יש להמליץ על מתן אורלי של fluconazole (שמות מסחריים:Diflucan, Flucanol) לחולים שאינם מדוכאי חיסון הסובלים מ-cryptococcosis ממושך.

היא מסכמת כי המחקר מדגים גם את הצורך הקיים במחקרים פרוספקטיביים בכדי להבין בבהירות רבה יותר מי מהחולים מצויים בסיכון להתפתחות המחלה, למי מבין החולים צריך לתת טיפול, ומהם הטיפולים התרופתיים היעילים ביותר.

Chest 2003;124:2143-2147,2049-2051.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה