שחזור אגני בגישה נרתיקית- הערכת יעילות לאחר שנתיים (J Urol)

שחזור כל אגני (total pelvic reconstruction) עם שימוש ברשת (mesh) בגישה טרנס-וגינלית הינו יעיל ובטוח לאחר שנתיים, כותבים חוקרים ב- Urology.

החוקרים מתארים 29 חולות עם צניחה גניטו-אורינרית, חלקן עםstress urinary incontinence, שעברו קיבוע אגני תוך שימוש ברשת. בכל החולות נעשו תיקונים ספציפים, כולל כריתת רחם (ב- 13 מהן).

בצניחה מבודדת של כיפת הנרתיק הוכנסה רשת מלבנית בין הפריטונאום ובין הכיפה, כאשר כל פינה של הרשת קובעה ל- sacrospinous ligament. כאשר היתה גם צניחה של הקיר הקדמי של הנרתיק, מתלה יחיד בצורת “H” שימש לקיבוע הכפול. תיקונים אחוריים ופרינאלים בוצעו דרך חתך נפרד.

ב- 19 חולים (65.5%) הופיעו סימנים של stress urinary incontinence, ב- 7 חולים דחיפות מתן שתן וב- 11 תכיפות. בכ- 80% ובכ- 45% היתה צניחה קדמית ואחורית נלווית, בהתאמה. משך הניתוח היה 175.6 דקות בממוצע, אבדן הדם 340cc ומשך השהיה בבית-החולים 2.46 ימים בממוצע.

תופעות הלוואי כללו כאב פרינאלי, הפרשה נרתיקית וצריבה בזמן מתן שתן. לאחר 6 חודשי מעקב נצפתה עצירות קלה וכאב בזמן יחסי-מין במספר מועט של חולות. ב- 2 חולות היתה חזרה של הצניחה הגניטלית.

J Urol. 2004 Jan;171(1):261-3.

לידיעה ב- Doctor’s Guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה