משפחה

Guaifenesin מדכא שיעול בחולים עם זיהום ויראלי של דרכי האוויר העליונות

לפי תוצאות מחקר אקראי ומבוקר פלסבו שפורסמו החודש ב- Chest, נראה כי Guaifenesin מפחית את רגישותו של רפלקס השיעול בנבדקים עם זיהום ויראלי של דרכי האוויר העליונות (URTI).

החוקרים גייסו 14 מתנדבים בריאים שאינם מעשנים ללא היסטוריה של זיהום ויראלי או אלרגיה בתקופה האחרונה. במקביל גייסו 14 נבדקים עם סימפטומים המתאימים ל- URTI, כולל שיעול, נזלת, גודש וכאב גרון. חולים אלו לא נטלו תרופות כלשהן ביממה שלפני תחילת הניסוי.

החולים חולקו אקראית לטיפול בטבליות גואיפנסין 400 מ”ג או לקבלת פלסבו. החוקרים ערכו בדיקות ספירומטריה מידי יום ומבחני תגר לשיעול עם capsaicin שעה עד שעתיים לאחר נטילת התרופה.

נמדד ריכוז capsaicin שהביא לחמישה שיעולים או יותר (C5). נראה כי בקבוצת החולים ממוצע ה- C5 לאחר מתן גואיפנסין היה גבוה משמעותית בהשוואה לסף לאחר מתן פלסבו.ב- 7 מתוך 14 הנבדקים היתה הכפלה של ה- C5 לאחר מתן התרופה, בהשוואה לפלסבו. בנבדקים הבריאים לא נמצא הבדל משמעותי בין שתי הקבוצות.

נראה כי ההשפעה נוגדת השיעול של גואיפנסין שמורה אך ורק למצבים בהם ישנו רפלקס שיעול מוגבר, אומרים החוקרים. יתכן שהאפקט נגרם על-ידי נפח מוגבר של ליחה, הפועלת כמחסום המונע גירוי של קולטנים על פני האפיתל הנשימתי, הם מוסיפים.

Chest. 2003;124:2178-2181

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה