Tadalafil בטוח לשימוש בחולים המקבלים טיפול נגד יתר לחץ דם

מסקירה חדשה עולה ש- tadalafil, מעכב של האנזים פוספודיאסטראז-5 (PDE5), הוא כנראה בטוח לשימוש בקרב חולים שמקבלים תכשיר אחד או יותר לטיפול ביתר לחץ דם.

מכיוון שכ-30% מהגברים הסובלים מבעיות זיקפה (ED) סובלים גם מיתר לחץ דם בדקו החוקרים את ההשפעות ההמודינמיות של tadalafil כשהוא ניתן במקביל לטיפול אנטי-היפרטנסיבי כגון- מעכבי ACE ( enalapril), חוסמי בתה (metoprolol), תיאזידים (bendrofluazide), חסמי תעלות סידן (amlodipine) וחסמי הרצפטור של אנגיוטנסין 2 (ARB).

במחקרים שכללו טיפול באנלפרניל, מטופרולול ובנזופלואזיד לא נצפו תופעות לוואי כתוצאה מהוספת ה- tadalafil ולמרות שבקרב החולים שסבלו מלחץ דם קל עד בינוני וקיבלו את התכשיר לבעיות הזיקפה חלה ירידה קלה בלחץ הדם לא נראה שהיתה לאפקט משמעות קלינית.

מחקרים שבדקו את ההשפעה של הוספת tadalafil לטיפול ב- amlodipine מצאו שאין הבדל במספר החולים שסבלו מירידה בחצי הדם בהשוואה לפלאצבו וכל מקרה באף אחד מהמקרים היריה לא הובילה למאורע קרדיו-וסקולרי.

הוספת tadalafil לטיפול באמצעות ARBs הביאה לירידה בערכי לחץ הדם הממוצעים (סיסטולי ודיאסטולי) אך בכל המחקרים שבדקו את הצירוף החולים סבלו את השילוב בצורה טובה ולא נצפו תופעות לוואי או מאורעות קרדיו-וסקולרים אחרים.

החוקרים ביצעו אנליזה של 6 מחקרים ב- phase 3ומצאו מתן tadalafil בשילוב עם 2 תרופות או יותר לטיפול ביתר לחץ דם לא גרם, בהשוואה לפלאצבו, לעלייה משמעותית בתדירות השינויים בלחץ הדם. שיעור הארועים הקרדיו-וסקולרים בקרב חולים אלה היה 1%.

Am J Cardiol 2003;92:47M-57M

לידיעה בדוקגייד

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה